Autostrada Ploieşti – BRAȘOV: A fost respinsă contestaţia spaniolilor eliminaţi din cursă
Contestaţia constructorilor spanioli eliminaţi din cursa pentru primul PPP din România a fost respinsă de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Potrivit Economica,net, lupta pentru construirea Autostrăzii Ploieşti – Braşov poate fi însă continuată, dacă firmele iberice se vor adresa Curţii de Apel Bucureşti. CNSC a respins pe 22 februarie contestaţia depusă de asocierea Acciona Concesiones – FCC Construccion în cadrul licitaţiei pentru construirea în parteneriat public – privat (PPP) a autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov. Asocierea de firme spaniole a fost eliminată din cursa pentru primul PPP din România de către Comisia Națională de Strategie şi Prognoză (CNSP), instituţia care organizează licitaţia. Pe 22 ianuarie, Comisia de Prognoză le-a transmis spaniolilor că solicitarea lor de a participa la procedura de negociere competitivă în vederea construirii și operării în regim de PPP a autostrăzii Ploiești – Brașov a fost respinsă deoarece asocierea de firme spaniole nu a prezentat acordul de subcontractare dintre ofertanții asociați și cei doi subcontractanți declarați. Spaniolii au argumentat că nici nu era nevoie de depunerea unui astfel de acord de subcontractare, atâta timp subcontractorii sunt firmele din asociere. În contestaţia depusă, firmele spaniole au calificat drept „absurdă” și „vădit nelegală” decizia Comisiei Naționale de Prognoză.
CNSP a primit cinci oferte până la termenul-limită din 17 decembrie 2018 pentru atribuirea contractului de parteneriat public – privat pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti – Braşov. Cele cinci oferte provin de la:
1. Sinohydro Corporation Limited – Power China Roadbridge Group Co Ltd (China)
2. ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S – Ssb Sauerwein & Shaefer Bau Ag (Turcia – Elveţia)
3. Asocierea Strabag-Ic Ictas (Lider de asociere STRABAG) (Austria – Turcia)
4. Asocierea China Communications Construction Company LTD(CCCC) – MAKYOL (China – Turcia)
5. Asocierea Acciona Concesiones S.L- Fcc Construccion S.A.- (Spania)
Valoarea estimată pentru acest contract este de 1,36 miliarde euro. Contractul prevede, de asemenea, plăţi anuale din fonduri publice care să asigure recuperearea investiţiei de către partenerul privat. Autostrada Ploieşti-Braşov prevede o durată de proiectare, execuţie şi operare de 24 de ani. În cadrul proiectului este inclusă şi operarea tronsonului de Autostradă Bucureşti – Ploieşti, încă de la semnarea contractului de atribuire. Şoferii care vor merge de la Bucureşti la Braşov pe autostradă vor achita, în medie, o taxă de 6,3 euro/100 km plus TVA.
Citiţi şi:
Autostrada BRAŞOV-Ploieşti. Un constructor spaniol a fost descalificat şi a depus contestaţie
„Autostrada Ploiești – BRAȘOV prin PPP este o glumă proastă, pe bani publici”
Cele 18 oferte pentru Autostrada BRAȘOV-Ploiești sunt… cinci
Autostrada BRAȘOV-Ploiești, scoasă la licitație fără studiu de fezabilitate
Viorica Dăncilă spune că e „bătaie” pentru autostrada Ploiești- BRAȘOV
Firme chineze, interesate să facă Autostrada BRAŞOV-Comarnic-Ploieşti
Autostrada Comarnic-Braşov. De ce s-a amânat termenul de depunere a ofertelor
Autostrada BRAŞOV-Comarnic, la prima amânare din noua încercare de PPP
S-a lansat licitația pentru autostrada BRAȘOV-Ploiești
Licitaţia pentru autostrada Ploiești – BRAȘOV va fi lansată luni
Autostrada Ploiești – BRAȘOV. Când va fi gata și cât va fi taxa de folosire
Autostrada Ploiești-BRAȘOV, impusă prin lege?
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.