Expres

„Autostrada-metrou”: zeci de tuneluri între Brașov și Ploiești

„Autostrada-metrou”: zeci de tuneluri între Brașov și Ploiești. Cel mai lung tunel propus pe traseul Autostrăzii Ploiești – Brașov ar avea 13,4 kilometri, arată documentația proiectantului Consitrans pe care a consultat-o vineri Economedia. Reamintim, CNAIR a lansat vineri în dezbatere publică traseul. Etapa de consultare publică are loc la aproape doi ani de la semnarea contractului pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic cu firma Consitrans. Aceasta a propus, într-o primă fază, o variantă de proiect cu o valoare de aproximativ 9 miliarde euro. Propunere pe care Ministerul Transporturilor a respins-o. Dar și cele propuse acum se apropie de aceeași sumă.

Una dintre cele cinci variante pe care proiectantul le-a înaintat către Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri propune nu mai puțin de 31 de tuneluri clasice și cut&cover (săpate și acoperite). Acestea însumează 41,3 kilometri din întreg traseul de 113 kilometri între Ploiești și Brașov. Rezultă că o treime din autostradă s-ar face prin tuneluri, de unde și costurile inițiale de 9 miliarde de euro, evident imposibil de suportat. De aici, și supranumele de „autostrada-metrou”.
Cele cinci alternative de traseu sunt împărțite în șase tronsoane de la km 0 până la km 111 sau 113, în funcție de traseul ales.
Pentru tronsoanele 1, 2 și 3, proiectantul recomandă alternativa 3, iar pentru tronsoanele 4, 5 și 6 (care includ, în cea mai mare parte, județul Brașov), este propusă alternativa 5.

Toate cele cinci alternative de traseu propuse sunt împărțite în șase tronsoane distincte:
• Tronson 1 Ploiești – Câmpina;
• Tronson 2 Câmpina – Comarnic;
• Tronson 3 Comarnic – Bușteni;
• Tronson 4 Bușteni – Predeal;
• Tronson 5 Predeal – Râșnov;
• Tronson 6 Râșnov – Codlea.

1.Alternativa 1 are 64,072 km de pod si 3,45 km de tunel

Descrierea traseului – Alternativa 1

Km 0+000 al Alternativei 1 se afla in zona km 68+200 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112,763 km, iar punctul de final se afla la intersectia cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km, care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Constrângeri identificate pentru Alternativa 1:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Interferența cu zona de siguranță a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecția cu linii de înaltă tensiune de 110kV și 400kV;
✓ Interferența cu monumentul istoric Castelul Cantacuzino;
✓ Interferența cu imobile ale M.A.P.N.;
✓ Demolări construcții existente;
✓ Interferența cu alte proiecte de dezvoltare a rețelei rutiere în zona localităților Bănești – Câmpina și Bușteni – Azuga.

  1. Alternativa 2 are 50,429 km pod si 14,750 km tunel

Descrierea traseului – Alternativa 2

Km 0+000 al Alternativei 2 se află în zona km 68+200 al autostrazii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 109,112 km, iar punctul de final se afla la intersectia cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Constrângeri identificate pentru Alternativa 2:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Interferența cu zona de siguranță a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecția cu linii de înaltă tensiune de 110kV și 400kV;
✓ Interferența cu imobile ale M.A.P.N.;
✓ Demolări construcții existente;
✓ Afectarea stației electrice Comarnic;
✓ Interferența cu alte proiecte de dezvoltare a rețelei rutiere în zona localităților Bănești – Câmpina și Bușteni – Azuga.

  1. Alternativa 3 are 21,469 km de pod și 41,350 km de tunel

Km 0+000 al Alternativei 1 se afla in zona km 67+500 al autostrazii A3 Bucuresti – Ploiesti existenta. Traseul are o lungime de aproximativ 113+872 km, iar punctul de final se afla la intersectia cu DN1, intre localitatile Ghimbav si Codlea. Acesta include si un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat in exploatare in luna decembrie a anului 2020.

Constrângeri identificate pentru Alternativa 3:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Un procent mare din lungimea traseului, aproximativ 37%, se desfășoară în tunel.
✓ Interferența cu zona de siguranță a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecția cu linii de înaltă tensiune de 110kV și 400kV;
✓ Interferența cu traseul DN1 existent;
✓ Demolări construcții existente;
✓ Interferența cu alte proiecte de dezvoltare a rețelei rutiere în zona localităților Bănești – Câmpina și Bușteni – Azuga.

  1. Alternativa 4 are 29,082 km pod și 30,450 km tunel

Km 0+000 al Alternativei 4 se afla in zona km 67+500 al autostrazii A3 Bucuresti – Ploiesti existenta. Traseul are o lungime de aproximativ 113,391 km, iar punctul de final se afla la intersectia cu DN1, intre localitatile Ghimbav si Codlea. Acesta include si un sector cu lungimea de 6.239 km, care a fost dat in exploatare in luna decembrie a anului 2020.

Constrângeri identificate pentru Alternativa 4:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Interferența cu zona de siguranță a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecția cu linii de înaltă tensiune de 110kV și 400kV;
✓ Interferența cu traseul DN1 existent;
✓ Demolări construcții existente;
✓ Interferența cu alte proiecte de dezvoltare a rețelei rutiere în zona localităților Bănești – Câmpina și Bușteni – Azuga.

  1. Alternativa 5 are 40,595 km pod și 24,050 km tunel

Traseul Autostrazii Ploiești – Brașov se continuă din Autostrada A3 (Km.56+500), în dreptul localității Ploiești, iar la Km 1+200 este proiectat pentru viteza de 50 Km/h un nod rutier de tip „Trompeta”, care asigură legatura cu municipiul Ploiești. Finalul proiectului este la km 111+831, unde este prevazut un nod rutier de tip B ce va realiza legatura cu DN1 și cu viitoarea variantă ocolitoare a municipiului Codlea.

Constrângeri identificate pentru Alternativa 5:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Un procent mare din lungimea traseului, aproximativ 22%, se desfășoară în tunel.
✓ Interferența cu zona de siguranță a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecția cu linii de înaltă tensiune de 110kV și 400kV;
✓ Interferența cu traseul DN1 existent;
✓ Demolări construcții existente;
✓ Interferența cu alte proiecte de dezvoltare a rețelei rutiere în zona localităților Bănești – Câmpina și Bușteni – Azuga.

La finalul documentului AMC1 de 251 de pagini, proiectantul propune varianta de traseu formată din alternativa 3 pentru primele tronsoane și alternativa 5 pentru ultimele trei tronsoane:
• Tronson 1 – Alternativa Traseu 3;
• Tronson 2 – Alternativa Traseu 3;
• Tronson 3 – Alternativa Traseu 3;
• Tronson 4 – Alternativa Traseu 5;
• Tronson 5 – Alternativa Traseu 5;
• Tronson 6 – Alternativa Traseu 5.

Variantele de traseu și explicațiile Consitrans pot fi urmărite aici.
Toți cei interesați sunt invitați să completeze un formular până la 1 februarie.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare