Expres

Autostrada Comarnic-BRAȘOV, versiunea 2020

 

Noul plan al autorităţilor privind Autostrada Comarnic – Braşov include lansarea la licitaţie a centurii Comarnic, în regim de autostradă cu descărcare în DN1, licitaţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe secţiunea Comarnic – Râşnov, urmând ca părţile cele mai dificile, tuneluri sau viaducte, să fie realizate prin parteneriat public – privat (PPP). 

„Comarnic-Braşov este autostrada cea mai aşteptată de publicul român. Vrem să lucrăm cu bănci internaţionale (finanţare), iar pentru anumite pasaje cu fonduri europene. Suntem în negocieri pentru un împrumut”, a declarat Mariana Ioniţă, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-un interviu pentru Hotnews. Potrivit acesteia, CNAIR va lansa licitaţie pentru proiectarea şi execuţia centurii Comarnic, care va fi autostradă cu descărcare în DN1.

Pentru restul de la Comarnic la Râşnov suntem obligaţi să facem achiziţie publică pentru revizuire studiu de fezabilitate şi proiect tehnic. Acolo va fi un FIDIC Roşu”, a adăugat Mariana Ioniţă, conform sursei citate.

Contractele FIDIC sunt contracte standard în domeniul construcțiilor și instalațiilor, utilizate drept modele de referință pe plan internațional. Acestea au fost elaborate de către Federaţia Internaţionala a Inginerilor Consultanţi (de unde provine și acronimul FIDIC – Fédération Internaționale Des Ingénieurs-Conseils) fondată în anul 1915 de către trei state europene (Belgia, Franța și Elveția).C u referire la contractele de construire, scopul FIDIC a fost de a crea standarde de contracte ce pot fi utilizate pentru o varietate de proiecte de construire și instalații, având în vedere că, în esență, construirea unor proiecte oriunde în lume (lăsând la o parte specificitățile de natură tehnico-geografică) au la baza aceleași principii călăuzitoare.
Aceste modele de contracte cumulează o experiență de decenii în cadrul unor proiecte de construire și instalații și reprezinte documente care iau în considerare, de o manieră echilibrată, interesele ambelor părți implicate.
În anul 1999, FIDIC a emis o serie de contracte standard de construire și instalații ce pot fi utilizate în funcție de specificitățile proiectului avut în vedere.
Trei dintre cele mai cunoscute modele standard sunt FIDIC „roșu”, FIDIC „galben” și FIDIC „verde”, denumite astfel în funcție de culoarea acordată coperții documentului sub care au fost publicate:
FIDIC „roșu” („Condiţii de contract pentru construcţii pentru clădiri şi lucrări inginereşti proiectate de către beneficiar”), a cărui prima ediție a fost elaborată în anul 1956, este utilizat pentru lucrări în care proiectarea (aproape în întregime) este asigurată de către beneficiar. Riscurile asumate de către părți sunt echilibrate, iar plata lucrărilor se realizează în funcție de declarațiile lunare de cantități sau pe baza unor sume forfetare stabilite în funcție de tipurile de lucrări agreate.

Autostrada din Valea Prahovei urmează să fie realizată în baza unui blending (mixt) de finanţare, împrumuturi, fonduri europene + buget de stat, iar tunelurile sau viaductele ar putea fi făcute în PPP, potrivit şefei CNAIR. Licitaţia lansată în 2018 pentru realizarea prin PPP a Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov a fost anulată în această primăvară, după ce Guvernul a decis transferarea proiectului de la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză la Ministerul Transporturilor.

Citiți și:

Autostrada Comarnic-BRAȘOV: primii km dați în folosință anul acesta și un plan nou

Autostrada Comarnic – BRAȘOV. Chinezii contestă anularea procedurii prin PPP

 



Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button