Expres

Autostrada Comarnic-BRAŞOV. Termen de „noaptea minții” pentru SF

 

Citiți și:

Sorin Grindeanu: Sunt șanse reduse ca autostrada Ploiești-BRAȘOV să înceapă în următorii 5 ani

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat luni, într-o conferinţă de presă la Târgoviște, că unele termene la proiectele de infrastructură sunt „de noaptea minţii”.

Ministrul a vorbit despre drumul expres Craiova-Lugoj şi autostrada dintre Braşov şi Ploieşti. „O să vă dau două exemple: două drumuri importante pentru România, drumul expres Craiova-Lugoj, ca să mergi pe zona de sus şi Braşov-Ploieşti. La începutul acestui an s-au făcut caietele de sarcini pentru studii de fezabilitate (…). Pe un calcul scurt, apropo de termene (…), până când ar trebui să se înceapă efectiv lucrul pe aceste două drumuri, trec patru-cinci ani (…). Aceste termene sunt de noaptea minţii, ca să fiu cât se poate de clar, să ai SF-ul (studiul de fezabilitate – n.r.) între Craiova şi Lugoj, doar SF-ul patru ani, dar a fost o licitaţie, s-a adjudecat, caietul de sarcini a fost făcut în acest mod, trebuie să mergem înainte”, a spus Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.

El a susținut că „s-a vorbit prea mult şi s-a făcut prea puţin” în domeniul infrastructurii rutiere.

Grindeanu a anunțat că proiecte de infrastructură de mai mică amploare, precum centuri ocolitoare, vor fi descentralizate către autorităţile locale, el spunând că CNAIR este sufocat de proiecte de acest tip. „Consiliul Judeţean devine titular de proiect, ţine toate fazele până la finalizare, iar Ministerul Transporturilor plătește lucrările. Cred că este o soluţie foarte bună, nu doar în Dâmboviţa, ci în toată ţara, pentru că autorităţile locale au un interes mult mai mare de a face aceste lucrări decât cele centrale şi pot verifica toţi termenii contractului, inclusiv cei care ţin de durată”, a mai susținut Grindeanu.

Cu zece zile în urmă, la Craiova, Grindeanu afirmase că proiectarea Autostrăzii Ploieşti – Braşov durează 6 ani. În realitate, contractul pentru documentaţia tehnică este de 42 de luni (trei ani și jumătate), din care: 30 de luni revizuirea studiului de fezabilitate, 6 luni proiectul pentru autorizarea lucrărilor, respectiv 6 luni pentru realizarea proiectului tehnic de execuţie.

Aflat la Craiova, după ce a verificat şantierul Drumului Expres Craiova – Piteşti, ocazie cu care s-a declarat nemulţumit de stadiul lucrărilor pe primul lot (antreprenor Tirrena Scavi din Italia), Grindeanu a vrut să dea o replică fostului ministru Cătălin Drulă care a acuzat întârzierile proiectelor de infrastructură.

Primul exemplu al ministrului Transporturilor a fost contractul pentru proiectarea Autostrăzii Craiova – Lugoj A6, despre care Grindeanu a spus că durează 4 ani. În realitate, vorbim de 43 de luni, din care studiul de fezabilitate este de 36 de luni. Apoi a urmat exemplul Ploieşti – Braşov.

„Vreau să vă fac un anunţ, că tot văd anumite luări de poziţie, …. a unora. Să ştiţi că la începutul acestui an nu eram titular la acest minister, era altcineva, s-a scos la licitaţie caietul de sarcini pentru Drumul Expres Lugoj – Craiova, vă repet SF şi Proiectare, termenul e zilele astea, ştiţi cât e durata? 4 ani. Apropo de cum s-au făcut lucrurile la începutul anului. Sigur că ne vom gândi la soluţii viitoare. Vă mai dau un exemplu: Tot la începutul anului: Ploieşti – Braşov, Studiu de Fezabilitate plus proiectare – 6 ani. O să vedem. Ne-am dori să putem să scurtăm aceste perioade extrem de mari şi de neînţeles”, a spus Grindeanu.

În realitate, contactul semnat la începutul anului cu firma Consitrans este pentru 42 de luni (şi ar putea fi redus cu 2 luni) potrivit comunicatului CNAIR.

Autostrada Comarnic-BRAŞOV. Cu 69 de zile mai devreme. În mai 2023 va fi gata… studiul de fezabilitate


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button