Expres

Autostrada Comarnic-BRAȘOV. Ar trebui să înceapă construcția primului sector

 

Alpenside, liderul asocierii care a câştigat contractul pentru proiectarea şi execuţia primilor kilometri din autostrada Comarnic – Braşov (sectorul Râşnov – Cristian), a emis prima factură, conform datelor din Registrul Operaţiunilor Generatoare de Obligaţii de Plată (ROGOP) al CNAIR. Factura, emisă în 15 octombrie, are valoarea de 2,89 milioane de lei, iar termenul legal pentru achitarea sa este de până la 60 de zile. Aceşti bani sunt pentru etapa de proiectare, iar din această lună ar trebui să înceapă execuţia. În septembrie, reprezentanţii proiectantului Specialist Consulting au declarat că proiectul tehnic al lotului 5 Râşnov – Cristian/Braşov din Autostrada Comarnic – Braşov a fost finalizat, urmând ca până în noiembrie să fie obţinută şi autorizaţia pentru demararea lucrărilor de construcţie. Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 5 din autostrada Comarnic-Braşov, sector Râşnov – Cristian şi Drum de Legătură, lungime 6,3 km (autostrada) + 3,7 km (drum naţional la 4 benzi cu separator median) a fost semnat în toamna anului trecut. Conform estimărilor de atunci, acest sector de autostradă ar trebui finalizat în 2019. Asocierea Alpenside – Specialist Consulting a fost declarată câştigătoarea contractului pentru construirea lotului 5 al autostrăzii Comarnic – Braşov, cu o ofertă de 118 milioane de lei.

Altă procedură pentru autostrada „mare”

Separat de acest contract, Executivul încearcă să construiască autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov prin Parteneriat Public Privat (PPP). În acest sens, Guvernul a adoptat, în şedinţa din 29 august, un proiect de hotărâre privind studiul de fundamentare pentru autostrada Bucureşti – Ploieşti – Comarnic – Braşov.
Pe 19 octombrie 2018, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a publicat în noul Sistem Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) anunţul de atribuire a contractului de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov. Durata de proiectare şi execuţie este stabilită la maximum patru ani, cu începere din 2019, iar durata de întreţinere şi operare de către partenerul privat este de 20 de ani. Partenerul public, statul, va contribui cu 25%, iar partenerul privat cu 75% din costul investiţiei şi costurile de întreţinere şi operare. Costul estimat al acestei investiţii se ridică la aproximativ 1,36 miliarde de euro. Procedura are la baza Studiul de fundamentare, document aprobat de guvernul României prin H.G. nr. 667/29.08.2018 publicat în Monitorul Oficial nr.758/03.09.2018 şi O.U. nr.39/2018 privind parteneriatul public-privat. Studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 24 de ani: 4 ani, începând cu 2019, pentru proiectare + execuție și 20 de ani pentru operare. Operatorii interesați să depună oferte au timp până pe 19 noiembrie 2018, atunci când este planificată deschiderea ofertelor.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button