Autostrada BRAȘOV – Târgu Mureş – Cluj – Oradea va avea un kilometru în plus
Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea va avea 416 kilometri. Ministerul Transporturilor a mai adăugat un kilometru. Ca urmare, astăzi, în ședința de Guvern, au fost reaprobați indicatorii tehnico – economici ai Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, care va avea cu un km în plus, 416 km, în loc de 415 km cât se stabilise iniţial, şi din care mai sunt de executat 341 km, necesitând o investiţie de 21,87 miliarde lei, inclusiv TVA. „Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, se arată în HG. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) – S.A. se ocupa de investiție.
Sistemul rutier a fost dimensionat, va fi construit în plus un tunel, iar în toate tunelurile for fi amplasate dotări şi echipamente specifice pentru ventilare, stingere incedii şi pentru evacuare în caz de urgenţă. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 29,53 miliarde lei, arată un proiect de HG publicat pe site-ul Ministerul Transporturilor și aprobat astăzi.
„Principalele revizuiri tehnice constau în: lungimea autostrăzii s-a stabilit la 416 km faţă de 415 km estimaţi la SF; sistemul rutier a fost dimensionat şi verificat în baza traficului recenzat în anul 2010 cu perspectiva de evoluţie pentru 30 ani pentru 180,45 km la Subsecţiunile 1C2 Târgu Mureş – Ungheni şi drum de legătură 4,5 km, 1C3 Ungheni – Ogra, 3A1 Gilău – Nădăşelu, 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti, 3B1 Topa Mică – Zimbor, 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului, 3B3 Poarta Sălajului – Zalău, 3B4 Zalău – Nuşfalău, 3B5 Nuşfalău – Suplacu de Barcău, 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş, 3C2 Chiribiş – Biharia şi 3C3 Biharia – Borş, cu îmbunătăţiri ale straturilor de formă, faţă de structura dimensionată la SF-ul iniţial”, arată documentul citat de news.ro.
De asemenea, sistemul rutier a fost dimensionat şi verificat în baza traficului recenzat în anul 2015 pentru 37,2 km Subsecţiunile 2A1 Ogra – Iernut, 2A2 Iernut – Cheţani şi 2A3 Cheţani – Câmpia Turzii, cu îmbunătăţiri ale straturilor de formă, faţă de structura dimensionată la Studiul de fezabilitate iniţial.
„Realizarea obiectivului Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea conduce la darea în circulaţie a 416 km de autostradă ce asigură o legătură directă a României cu centrul şi vestul Europei prin punctul de trecere al frontierei Borş, cu scoaterea traficului greu şi de tranzit din interiorul oraşelor situate în prezent de-a lungul traseului de legătură, asigurând fluenţa traficului şi reducerea timpilor de parcurs”, se arată în nota de fundamentare.
Faţă de Studiul de Fezabilitate iniţial, traseul autostrăzii a suferit modificări pe Secţiunea 1A Braşov – Făgăraş, Secţiunea 1C Sighişoara – Ogra, Secţiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii, Secţiunea 3A Gilău – Mihăieşti, Secţiunea 3B Topa Mică – Suplacu de Barcău.
În prezent, stadiul autostrăzii este următorul: sunt daţi în circulaţie 74,95 km, sunt în execuţie 38,95 km, se află în procedură de achiziţie publică execuţia lucrărilor pentru 115,3 km și sunt în pregătire documentaţiile de licitaţie pentru atribuirea contractelor de execuţie a lucrărilor pe 41 km.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.