Expres

Autostrada Brașov – Ploiești. Peste trei-patru ani… încep lucrările

Autostrada Brașov – Ploiești. Peste trei-patru ani… încep lucrările. Lucrările pentru construirea Autostrăzii A3 Ploieşti-Braşov nu pot începe mai devreme de 2026-2027, apreciază Mariana Ioniţă, secretar general al Ministerului Transporturilor şi fost director general CNAIR. Mariana Ioniţă a spus duminică, la B1TV că durata contractului pentru Studiul de Fezabilitate şi proiect tehnic semnat în februarie 2021 cu firma Consitrans este de 5 ani (n.r., de fapt, este de 42 de luni), dar pentru că este un contract „la cheie” avizele de mediu şi procedura de licitaţie durează.
„Eu nu cred că va începe mai devreme de 2026-2027, pe acolo, în funcţie de licitaţie, de acordul de mediu…de finalizarea studiului geotehnic. Este foarte important cum se face acest studiu geotehnic. Aici (n.r pentru Ploieşti-Braşov) o să avem un proiect tehnic, deci vom scoate la licitaţie doar lucrările (n.r. FIDIC roşu), fără a mai fi spaţiu pentru modificarea proiectului. Soluţiile pe care noi le scoatem la execuţie trebuie să fie puse de îndată în operă, nemodificate. Orice modificare ştiţi ce aduce. Predăm proiectul tehnic după ce ţinem licitaţiile. Am rezerva mea legată de licitaţii şi de obţinerea acordului de mediu”, a explicat Ioniţă.

Licitație anunțată pentru acest an

Pe de altă parte, prima secțiune din autostradă ar urma să fie lansată la licitație cât de curând, după cum dădeau asigurări, în august, oficialii din Ministerul Transporturilor. Asta pentru că se face pe cioturi, al doilea fiind tot în județul Brașov, după ce în 2020 s-a deschis lotul Râșnov – Cristian, de 6 kilometri lungime. Despre tronsonul care pleacă „de la Brașov în jos”, care să poată fi scos în acest an la licitație, pe FIDIC galben, vorbea din luna mai ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Rămân cu acea țintă legată de sfârșitul anului pentru lansarea primei licitații (pentru Autostrada Ploiești – Brașov – n.r.). Am anunțat-o, cred, chiar de la începutul anului și ținta rămâne”, dădea asigurări, în august, Sorin Grindeanu, într-o conferință de presă la care a participat și directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
„Cum a spus și domnul ministru, prima secțiune, de la Cristian la Codlea din Autostrada Ploiești – Brașov va fi lansată la licitație anul acesta, în toamna acestui an”, a precizat la rândul său șeful CNAIR.
Cei doi oficiali au vorbit și despre soluții pentru fluidizarea traficului pe DN1, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din România. Astfel, pe lângă protocoalele semnate cu CJ Prahova pentru centurile Cormanic, Bușteni și Azuga, Sorin Grindeanu a anunțat că s-au aprobat în Guvern indicatorii celor două pasaje de la Sinaia. De asemenea, Cristian Pistol a amintit despre proiectul girației suspendate de la Predeal.

Pe 11 iulie, varianta finală de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov a fost avizată în Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR, a informat atunci Cristian Pistol (foto 2), directorul general al companiei.
În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian – Râșnov aflat în trafic) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km), a detaliat șeful CNAIR. Potrivit lui, costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde de euro fără TVA.
Autostrada Ploiești – Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov). Traseul autostrăzii traversează 23 de Unități Administrativ-Teritoriale (UAT). Cea mai așteptată autostradă din România va asigura o nouă conexiune peste Carpați între Transilvania și Muntenia.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
10 luni în urmă

[…] De altfel, și Mariana Ioniţă, secretar general al Ministerului Transporturilor şi fost director general CNAIR, aprecia că acest termen e rezonabil (detalii aici). […]

Back to top button