Expres

Autostrada Brașov-Ploiești. Hotărâre de guvern din 2006, modificată pentru ciotul Cristian-Codlea

Autostrada Brașov-Ploiești. Hotărâre de guvern din 2006, modificată pentru ciotul Cristian-Codlea

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) propune modificarea anexei nr. 5 a Hotărârii Guvernului din 2006 privind Autostrada București – Brașov, necesară pentru realizarea tronsonului Cristian – Codlea. Valoarea estimată a construcției ciotului de 5,18 kilometri este de 738 de milioane de lei, inclusiv TVA.

„Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește modificarea anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 507/2006 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti – Braşov km 0+000 – 173+300, respectiv revizuirea și completarea Studiului de Fezabilitate din 2006 aferentă Sectorului 5 Cristian – Ghimbav, inclusiv cu redenumirea locației de final, respectiv în zona Municipiului Codlea”, se arată în documentul publicat marți pe site-ul MTI.

Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr. 25/29.04.2024.

Potrivit documentului studiat de Economica.net, lungimea traseului este de 5,182 km, lăţimea platformei este de 26,00 m. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 879,89 de milioane de lei, din care construcție +montaj – 738,07 milioane de lei. Durata de execuție a obiectivului de investiții: 24 de luni.
Viteza de proiectare a sectorului de autostradă Cristian – Codlea este de 140 km/h. Nodul rutier Cristian este proiectat la viteza de 80 km/h, iar nodul rutier Codlea la viteza de 60 km/h.

Principalele revizuiri constau în adaptarea proiectului la actualele norme si reglementari tehnice aflate în vigoare, spre exemplu: adoptarea prevederilor normelor Eurocode și ale Codului de proiectare seismică în vigoare, normele de reglementare a măsurilor de siguranță rutieră privind nivelul de protecție a parapetelor, introducerea iluminatului pe timp de noapte al structurilor și intersecțiilor, a sistemului de monitorizare trafic ITS, revizuiri privind caracteristicile mixturilor asfaltice, completări pentru relocări rețele de utilități, se mai arată în documentul citat.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

La finele lunii februarie, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), anunța că un nou sector din Autostrada București – Brașov (A3) intră în linie dreaptă. Acesta se referea la sectorul Cristian – Codlea (5,18 km), pentru care se estima însă lansarea la licitație încă de anul trecut.
„Am avizat, astăzi (29 februarie – n.r.) în CTE (Consiliul Tehnico – Economic) al CNAIR, Studiul de Fezabilitate pentru sectorul de autostradă Cristian – Codlea (Ghimbav). Acest nou sector de autostradă (5,18 km) se va adăuga sectorului Râșnov – Cristian (deja în circulație) și va fi construit pe teritoriul administrativ al județului Brașov”, a anunțat atunci șeful CNAIR.

Potrivit acestuia, pe traseu vor fi construite:
– un pod peste râul Bârsa,
– un pasaj peste autostradă, pe DJ 112B,
– două pasaje pe bretelele nodurilor Cristian și Codlea,
– două noduri rutiere: Nod Cristian (km 107+740) la intersecția autostrăzii existente Râșnov – Cristian cu DN 73G și Nod Codlea (km 111+544) la intersecția autostrăzii cu DN 1 (unde se va amenaja un sens giratoriu).
Valoarea totală estimată a sectorului de autostradă Cristian – Codlea menționată de Pistol era de 743,52 de milioane de lei (fără TVA).
„După aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern, urmează realizarea Proiectului Tehnic și execuția lucrărilor”, a mai spus în februarie directorul general al CNAIR.

Sectorul Cristian – Codlea din cadrul Autostrăzii Ploiești – Brașov nu a mai fost lansat la licitație pentru execuție în 2023 din cauză că proiectantul Consitrans nu a livrat documentația promisă, au spus pentru Economica.net reprezentanții CNAIR, la începutul anului. Mai mult, din cauza întârzierilor și de pe sectorul Ploiești – Comarnic, prestatorul urma să fie penalizat, au mai spus atunci oficialii de la Drumuri.

Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al Autostrăzii Ploiești – Brașov a fost demarat în 2021, iar data finalizării proiectării era inițial 11 septembrie 2024. Noul termen de finalizare este 7 ianuarie 2026, conform actului adițional nr. 4.

Prima secțiune, Cristian – Codlea, din Autostrada Ploiești – Brașov urma să fie lansată la licitație pentru construcție în toamna anului trecut, anunța în august 2023 Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Același proiectant, Consitrans, a fost desemnat luna trecută câștigător al contractului pentru finalizarea studiului de fezabilitate al A13 Brașov – Bacău.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button