Expres

Autostrada BRAȘOV-Bacău, singura rentabilă și fezabilă prin fonduri europene

 
Ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat joi că proiectul pentru autostrada Bacău – Brașov va fi scos la licitație. Se va merge în paralel și cu Autostrada A8 Autostrada A8 (Târgu Mureș – Ungheni), anunță Ziarul de Bacău.
Lucian Șova a declarat că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru autostrada Bacău – Brașov va fi depus la ANAP pentru a fi scos la licitație. Oficialul a precizat că se va merge în paralel și cu Autostrada A8 (Autostrada Unirii), deoarece „nu există concurență între ele din punct de vedere politic”. El a atras atenția însă asupra studiului efectuat la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Șova a anunțat că a supus analizei experților europeni proiectul de conectare a Moldovei cu Ardealul prin intermediul unei autostrăzi. Aceștia, alături de specialiștii români, ar fi ajuns la anumite concluzii, incluse deja într-un document, care a fost prezentat în cadrul subcomitetului sectorial pe transport POIM 2014-2020. În cadrul studiului au fost analizate patru trasee de autostradă: Cluj – Bistriţa – Suceava; Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău; Braşov – Bacău. „Din analiza cost – beneficiu se poate constata că singurul proiect uşor peste limita de rentabilitate este Autostrada Braşov – Bacău”, se arată în analiza experţilor. Potrivit lor, varianta Braşov – Bacău se califică pentru fondurile europene, fiind singura care îndeplineşte condiţiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%. „Aș vrea să fiți atenți la concluziile acestui studiu. Practic, înainte de a fi puse în discuție legi privind construcția de autostrăzi, am început într-o manieră profesionistă la proiectul ce privește legătura pe autostradă dintre Moldova și Ardeal. Astăzi avem concluzii prezentate în subcomitetul de monitorizare. Am ales ca aceste evaluări să fie făcute exclusiv de experți Jaspers și Bei Passa”, a declarat Lucian Șova.

Acordăm o importantă deosebită Legii A8, însă, din concluziile tehnice pe care le-am evaluat astăzi se desprind și alte soluții (pentru construcția unei autostrăzi care să lege Moldova de Ardeal – n.red.). La nivelul CNAIR fiind deja pregătită documentația, urmează să fie trimise la ANAP actele pentru reînceperea revizuirii studiului de fezabilitate (pentru realizarea autostrăzii dintre Târgu Mureș și Ungheni, după cum prevede Legea A8, promulgată deja de Klaus Iohannis – n.red). Vom depune, însă, la ANAP și un proiect de licitație pentru un studiu fezabilitate și un proiect tehnic și pentru autostrada Bacău-Brașov.Ambele proiecte sunt atacate de Ministerul Transporturilor. Ambele au semnificația lor. Nu se concurează între ele din punct de vedere politic. Sigur că din punct de vedere administrativ și al eficienței, în funcție de studiile de fezabilitate, unele vor fi implementate mai repede”, a declarat Șova, citat de ziare.com. 
De fapt, în ciuda faptului că deja avem o lege care prevede că legătura dintre Moldova și Ardeal ar trebui făcută prin intermediul autostrăzii A8 (Târgu Mureș-Ungheni), Șova susține că există încă două posibilități. Mai exact, în loc de A8 (care ar urma să aibă 310 kilometri, fiecare construit la prețul de 16,4 milioane de euro) s-ar putea construi autostrada Bacău-Brașov (173 de kilometri a 12,2 milioane de euro fiecare) sau chiar o șosea Cluj-Suceava (lungă de 280 de kilometri, fiecare construit cu suma de 4,1 miliarde de euro). 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button