Autostrada BRAȘOV-Bacău, singura rentabilă și fezabilă prin fonduri europene
„Acordăm o importantă deosebită Legii A8, însă, din concluziile tehnice pe care le-am evaluat astăzi se desprind și alte soluții (pentru construcția unei autostrăzi care să lege Moldova de Ardeal – n.red.). La nivelul CNAIR fiind deja pregătită documentația, urmează să fie trimise la ANAP actele pentru reînceperea revizuirii studiului de fezabilitate (pentru realizarea autostrăzii dintre Târgu Mureș și Ungheni, după cum prevede Legea A8, promulgată deja de Klaus Iohannis – n.red). Vom depune, însă, la ANAP și un proiect de licitație pentru un studiu fezabilitate și un proiect tehnic și pentru autostrada Bacău-Brașov.Ambele proiecte sunt atacate de Ministerul Transporturilor. Ambele au semnificația lor. Nu se concurează între ele din punct de vedere politic. Sigur că din punct de vedere administrativ și al eficienței, în funcție de studiile de fezabilitate, unele vor fi implementate mai repede”, a declarat Șova, citat de ziare.com.
De fapt, în ciuda faptului că deja avem o lege care prevede că legătura dintre Moldova și Ardeal ar trebui făcută prin intermediul autostrăzii A8 (Târgu Mureș-Ungheni), Șova susține că există încă două posibilități. Mai exact, în loc de A8 (care ar urma să aibă 310 kilometri, fiecare construit la prețul de 16,4 milioane de euro) s-ar putea construi autostrada Bacău-Brașov (173 de kilometri a 12,2 milioane de euro fiecare) sau chiar o șosea Cluj-Suceava (lungă de 280 de kilometri, fiecare construit cu suma de 4,1 miliarde de euro).
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.