Expres

Autostrada Bacău-BRAȘOV, în faza de S.F.

 

Nu e în faza de science-fiction, ci a studiului de fezabilitate, mai precis, a licitației pentru realizarea acestui document. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ar putea scoate la licitaţie până la finele lunii mai realizarea studiului de fezabilitate (S.F.) pentru construcţia autostrăzii Braşov-Bacău. Informaţia apare în răspunsul transmis de Ministerul Transporturilor la interpelarea unui parlamentar, conform Jurnalului Național. Construcţia acestei autostrăzi figurează şi în  Master Planul General de Transport cu perioada de implementare 2020-2030. „CNAIR estimează lansarea procedurii având ca obiect Elaborare studiu de fezabilitate pentru Autostrada Braşov-Bacău până la sfârşitul lunii mai 2018″, se arată în răspunsul Ministerului Transporturilor care poartă semnătura secretarului de stat  Maria Magdalena Grigore. Această autostradă va fi construită mai departe pe ruta Bacău-Paşcani-Iaşi-Ungheni.

Cât ar costa construcţia

Sectorul Brașov – Bacău (Autostrada Moldova, A5) are o lungime de 159,9 km, cu un cost de investiție de 1,84 miliarde euro, fără TVA, costul mediu pe km fiind de 11,54 mil. euro.  Sectorul Bacău – Pașcani are o lungime de 81,2 km, cu un cost de investitie de 485,5 mil. euro, fără TVA, costul mediu pe km fiind de 5,97 mil. euro. Acest sector de autostradă este împărțit în două secțiuni și anume: Bacău- Roman (41,9 km) și Roman – Pașcani (39,3 km). Sectorul Pașcani – Iași – Ungheni are o lungime de 95,2 km, cu un cost de investiție de 830.55 mil. euro, fără TVA, costul mediu pe km fiind de 8,76 mil. euro.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button