Autostrada A13 Brașov – Bacău. Proiectul a fost predat CNIR

Autostrada A13 Brașov – Bacău. Proiectul a fost predat CNIR, pentru finalizarea studiului de fezabilitate
Autostrada A13 Brașov – Bacău, parte din coridorul de conectivitate „Carpatia”, a fost preluată de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) pentru finalizarea studiului de fezabilitate. Anunțul a fost făcut de Gabriel Bunduc, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Cu o lungime estimată a traseului a traseului care traversează judeţele Braşov, Covasna şi Bacău de 162,5 kilometri, autostrada A13 este inclusă în Planul Investițional al României pentru perioada 2021 – 2030 și va reprezenta o legătură esențială între regiunea Transilvaniei și Moldova.
Potrivit unui anunţ al CNIR, prestatorul, Consitrans SRL, trebuie să predea următoarele documente: studiu şi proiect geotehnic, studiu topografic, studiu arheologic, documentaţia de mediu (Acord de Mediu) şi studiu de fezabilitate final. Durata de finalizare a studiului de fezabilitate este de 24 de luni, calculată de la momentul începerii activităţii, septembrie 2024. Contractul are o valoare de 81 de milioane lei (fără TVA), iar sectorul Braşov – Bacău al autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea autostradă Sibiu – Făgăraş – Braşov printr-un nod de mare viteză în zona localităţii Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei A7.
Potrivit secretarului de stat, noul proiectant, Consitrans, şi-a probat seriozitatea şi profesionalismul pe A7 „Autostrada Moldovei”, unde atât proiectarea, cât şi execuția lucrărilor „se desfăşoară în ritm alert, în conformitate cu calendarul strâns asumat prin PNRR”.
„Consider că preluarea obiectivului de investiții de către CNIR este – fără îndoială – un important pas înainte, în condițiile în care realizarea studiului de fezabilitate a stagnat din cauza unor provocări majore”, a declarat Gabriel Bunduc. Oficialul a explicat că printre motivele blocajului se numără creșterea costurilor cauzată de pandemia de COVID-19, consecințele conflictului din Ucraina, dar și crizele suprapuse, precum scumpirea energiei, a materiilor prime și deficitul de forță de muncă calificată
Compania Națională de Investiții Rutiere a fost înființată în urma reformelor implementate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și are ca obiectiv principal accelerarea marilor proiecte de infrastructură rutieră.
Predarea proiectului A13 către CNIR marchează un pas semnificativ pentru dezvoltarea rețelelor de transport din România, contribuind astfel la o conectivitate modernă între regiunile istorice ale țării.
Finalizarea autostrăzii A13 Brașov – Bacău va avea un impact major asupra economiei naționale, facilitând transportul rapid și sigur între Moldova și Transilvania, într-o perioadă în care investițiile în infrastructură devin o prioritate strategică.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

