Expres

Astazi instanta se pronunta asupra legalitatii grevei feroviarilor

  • logomytex.png
 

Curtea de Apel va decide astazi daca suspenda sau nu greva feroviarilor din infrastructura si miscare-comercial, dupa ce instanta se pronuntase deja asupra protestului mecanicilor de locomotiva si al angajatilor din depouri – care sunt de 15 zile in greva generala – care poate continua pana la 20 de zile. Actiunea administratiei ii vizeaza strict pe sindicalistii care au intrat de luni in greva generala – federatiile Miscare Comercial, Elcatel, Drum de Fier si Usifer Atlas. Daca instanta va suspenda protestul sindicalistilor, atunci ei vor fi obligati sa inceteze imediat greva. In schimb, mecanicii de locomotiva si angajatii din depouri vor putea sa-si continue actiunea de protest, pana in 28 iunie, deoarece Curtea de Apel a respins cererea administratiei in ceea ce-i priveste, iar solicitarea nu poate fi repetata. Sindicalistii din infrastructura au intrat in greva generala luni, la ora 7.00 si au oprit total lucrul pentru patru ore. In acest interval nu a circulat nici un tren, astfel fiind impiedicata asigurarea treimii de catre ceilalti grevisti. Trenurile s-au oprit la ora 7.00 in prima statie de pe traseu si au plecat catre destinatie numai dupa ora 11.00.
Au fost afectate 17 trenuri de calatori
Pe raza Regionalei CFR Brasov greva de patru ore a afectat 17 trenuri de calatori, 17 de marfa si doua trenuri ale unui operator privat. Feroviarii au cereri comune, chiar daca programul lor de greva este diferit. Ei cer marirea salariilor cu o medie de 10,7%, acordarea a 20 de tichete de masa lunar si imbunatatirea conditiilor de munca. Noi suntem dispusi sa intram din nou la negocieri. Procentajul de majorare a salariilor pe care noi il cerem este destul de mic in raport cu cresterile de preturi. Noi nu suntem vinovati pentru actualele datorii si pierderi ale CFR. Pana cand sa se divizeze in mai multe societati, CFR nu avea nici o datorie si era rentabil. Aceasta divizare a avut alte scopuri ascunse, de a se face diverse «invarteli» si de a se fura. In toate tarile companiile de cai ferate functioneaza ca un holding. A fost cea mai mare prostie facuta vreodata. Numai in Anglia societatea de cale ferata a fost divizata, iar acum nu stiu cum sa o reintregeasca, pentru ca au vazut ca nu merge bine asa , ne-a declarat Alexandru Lorincz, prim-vicepresedintele Uniunii Sindicatelor Libere Marfa-Calatori-Infrastructura din cadrul Regionalei CFR Brasov. Administratia a oferit o parte din tichetele de masa si conditii mai bune de munca, dar nici un ban in plus la salariu. Potrivit acordului cu FMI, societatile feroviare se afla pe lista de monitorizare, iar fondurile de salarii au fost plafonate, ceea ce face imposibila acordarea vreunei majorari salariale. Mai mult, administratia sustine ca societatile feroviare au o situatie financiara extrem de dificila.
Speculatii la adresa motivatiilor grevistilor
In urma cu cateva zile a inceput sa se vehiculeze ideea ca liderii de sindicat ar fi fost inclusi pe vremea fostului ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, in consiliile de administratie ale societatilor de cai ferate, iar in schimbul acestei functii ar fi primit indemnizatii. De asemenea, se mai spunea ca acest privilegiu le-ar fi fost luat sindicalistilor de catre Gheorghe Dobre, in decembrie 2004, cand s-a instalat ca ministru al Transporturilor. Referitor la acest fapt Alexandru Lorincz a precizat faptul ca in consiliile de administratie ale SNCFR sunt in continuare inclusi reprezentanti ai sindicatelor, dar au numai functie de observator si nu primesc nici o indemnizatie. Cred ca este o incercare de denigrare la adresa noastra. Din consiliile de administratie de la Bucuresti fac parte reprezentanti ai conducerii federatiilor sindicale. La nivel local, si noi facem parte din consiliile de conducere ale Regionalei CFR, dar cu acelasi rol de observator si nu primim nici un ban in plus pentru acest lucru. Conform Codului Muncii, conducerea SNCFR este obligata sa ne invite in sedintele consiliilor de administratie. Articolul trei al Contractului Colectiv de Munca precizeaza faptul ca conducerea revine exclusiv administratiei, noi nu luam decizii, nu avem drept de vot, doar ne spunem parerea. Este ca si cum un ziarist participa la sedintele Consiliului Judetean, dar nu poate sa ia o decizie si desigur nu primeste o indemnizatie pentru acest lucru , ne-a mai spus Alexandru Lorincz.



Articole asemănătoare

0 0 voturi
Article Rating
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comments
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Citeşte şi...
Close
Back to top button