Aplicația TikTok este acuzată de dezinformare și în alegerile din Irlanda
Aplicația și rețeaua de socializare TikTok este acuzată de dezinformare și în alegerile din Irlanda.
Compania chineză cu sediul la Dublin a recunoscut acuzațiile irlandezilor. TikTok a aprobat dezinformări evidente legate de alegerile din Irlanda, inclusiv prin propagarea unor aberații precum permiterea votului pe Facebook sau obligația de a fi de două ori vaccinat împotriva Covid-19 pentru a avea dreptul să votezi, potrivit presei irlandeze, citate de stirileprotv.ro.
Dezvăluirile probate și deja recunoscute de TikTok în Irlanda vin în contextul scandalului din România, unde rețeaua chineză este acuzată de fapte similare în cazul campaniei electorale mascate duse de Călin Georgescu, câștigătorul primului tur al alegerilor prezidențiale.
Statul român a sesizat Comisia Europeană cu privire la implicarea TikTok în alegerile prezidențiale prin manipularea acestora.
În cadrul unui experiment, Global Witness, un ONG care investighează diverse probleme legate de drepturile omului, a trimis către TikTok 28 de anunțuri – jumătate în irlandeză, jumătate în engleză – care includeau dezinformări flagrante despre alegerile generale din Irlanda, pentru a testa dacă vor fi aprobate.
Global Witness a spus că „ar fi trebuit să fie imediat clar pentru orice examinator uman” că aceste declarații sunt false. Însă TikTok a aprobat fără nicio problemă 11 astfel de dezinformări aberante, adică aproape jumătate din absurditățile lansate în cadrul experimentului.
După ce anunțurile trimise au fost examinate de TikTok și aprobate pentru publicare, Global Witness le-a șters înainte de a fi postate online, astfel încât niciuna dintre dezinformările exemplificate nu a fost în cele din urmă lăsată să fie difuzată pentru utilizatorii aplicației.
„Platformele de socializare au responsabilitatea de a menține alegerile în siguranță. Pe măsură ce tot mai mulți oameni își primesc știrile din feedurile lor de pe rețelele sociale, platformele trebuie să se asigure că acest conținut este lipsit de cele mai evidente forme de dezinformare”, a declarat Ava Lee, liderul campaniei Global Witness pentru amenințările digitale. „Totuși, acest test arată încă o dată că platformele acordă prioritate profitului în detrimentul siguranței și măsurilor adecvate de atenuare a riscurilor”, a adăugat ea.
Un purtător de cuvânt TikTok a confirmat pentru Global Witness că toate reclamele pe care le-a trimis au încălcat politicile lor de publicitate.
Reprezentantul TikTok spune că platforma efectuează acum o investigație pentru a afla de ce unele reclame nu au fost respinse și a spus că anunțurile pot trece prin etape suplimentare de revizuire dacă sunt îndeplinite anumite condiții, cum ar fi atingerea unui anumit număr de afișări în aplicație sau raportarea de către utilizatori odată ce anunțul a fost difuzat.
Global Witness spunea și în luna mai a acestui an, cu ocazia alegerilor europarlamentare, că TikTok este extrem de vulnerabil în privința dezinformării electorale.
Organizația descoperise că protocolul lor de securitate era atât de prost, încât a sesizat instituțiile abilitate ale Uniunii Europene cu privire la aceste vulnerabilități care puneau în pericol alegerile pentru Parlamentul European.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.
Ce ,,dezinformare”!? Nu iese cine ,,trebuie”, pac… ,,dezinformare”.
Oameni buni, nu tictoc-ul votează ci cetățenii.
Nu uitați cenzura cruntă din plandemiei. Ăștia vor s-o reînvie, oameni buni.