Alocații sistate pentru unii elevi / Cum se remediază

Alocații sistate pentru unii elevi / Cum se remediază
Tinerii care au împlinit 18 ani şi urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional vor primi, odată cu plăţile din luna noiembrie, alocaţiile de stat de la data suspendării acestora, au transmis reprezentanţii Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Braşov.
În cazul celor care au devenit majori în timpul anului şcolar 2024/2025, plata alocaţiei a fost suspendată de la 1 iulie, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Actul normativ prevede că „alocaţia de stat pentru copii se acordă şi tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii, până la terminarea acestora” sau celor care „repetă anul din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical”.
„Inspectoratul Şcolar Judeţean centralizează şi verifică aceste informaţii, venite de la toate unităţile şcolare de pe raza judeţului Braşov şi are obligaţia transmiterii acestora, până la 1 octombrie, către AJPIS Braşov. Ulterior, plata alocaţiei va fi reluată automat, iar primele plăţi vor fi efectuate conform legii prin mandat poştal, prin oficiile poştale aferente adreselor de domiciliu”, au precizat reprezentanţii AJPIS.
În plus, începând cu luna noiembrie, elevii majori au posibilitatea de a solicita plata în cont. Lista băncilor în care se plătesc alocaţiile de stat pentru copii se găseşte pe site-ul AJPIS Braşov, la secţiunea „Informaţii de interes public/Convenţii încheiate cu bănci”. Solicitarea se poate trimite pe mail la adresa ajpis.brasov@mmanpis.ro, semnată, însoţită obligatoriu, în format pdf sau jpeg, de copia CI (şi de certificatul privind domiciliul sau reşedinţa în cazul cartilor de identitate de tip nou) şi documentul eliberat de bancă, din care să reiasă contul IBAN deschis pe numele tânărului de 18 ani.
AJPIS Brasov operează modificarea în maximum două zile de la primirea acesteia, iar prima plată în noul cont se va efectua în funcţie de data la care se trimite solicitarea, astfel:
- dacă solicitarea este trimisă în perioada 1-15 a lunii, atunci prima plată în noul cont va fi efectuată în luna imediat următoare
- dacă solicitarea este trimisă ulterior acestei perioade, prima plată în noul cont se va efectua din a doua lună de la trimiterea solicitării
Se poate trimite o cerere simplă de mână sau după modelul de cerere care se poate descărca accesand următorul link.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

