Expres

Alimentația sănătoasă la persoanele cu intoleranță la lactoză

Alimentația sănătoasă la persoanele cu intoleranță la lactoză

Intoleranța la lactoză apare atunci când lactaza, o enzimă care se situează în mucoasa intestinului subțire, nu este secretată suficient. Astfel, lactoza nu este digerată corect și ajunge în colon. Persoanele diagnosticate cu această afecțiune au simptome precum balonarea, crampele abdominale, indigestia, vărsăturile.

Vestea cea bună: în timp ce efectele secundare te-ar putea face să scoți din alimentație pentru totdeauna orice produs din lapte, trebuie să știi că nu este mereu necesară o astfel de măsură. Astfel, doar persoanele cu o intoleranță severă la lactoză trebuie să elimine complet lactatele. Pentru ceilalți, care suferă de forme mai ușoare ale afecțiunii, există produse pe care le pot mânca, fără să aibă manifestări neplăcute.

Unele sortimente de brânză

Nu trebuie să renunți definitiv la brânză, căci există sortimente care nu declanșează simptomele neplăcute ale intoleranței. Astfel, poți opta pentru brânză cheddar  și  parmezan, sortimente pe care le poți mânca cu o salată de roșii și cu pâine integrală. Nu este recomandată mozzarella, nici brânza brie.

Iaurtul, o alegere inteligentă

Iaurtul poate fi o altă alegere bună, însă trebuie să acorzi o atenție sporită sortimentului. Trebuie să optezi pentru iaurtul care conține culturi de bacterii active, probiotic. Bacteriile se hrănesc cu lactoză conținută de aceste iaurturi, ceea ce înseamnă  că ajunge  mai puțină în  organismul tău. În plus, iaurtul ajută la reglarea florei intestinale și este bogat în  vitaminele B2 și  B12 și în calciu și potasiu.

Untul e permis

Un alt produs din lapte pe care îl poți consuma dacă nu suferi de o intoleranță severă  la lactoză este untul. În cazul în care te simți rău, poți opta pentru untul clarificat. Această varietate de unt este consumată mai ales în India, de mai bine de 5.000 de ani, datorită beneficiilor pe care le are asupra sănătății. Astfel, are acțiune antiinflamatoare,  ajută în caz de anxietate și previne apariția anemiei.

Chefirul, sursă de vitamine

Este gustos, conține vitamine și minerale și poate fi consumat și de către persoanele  care nu tolerează lactoza. Este vorba despre chefir, care conține un tip de bacterii care descompun lactoza din stomacul persoanelor care au o deficiență a enzimei lactice. Este ideal de consumat dimineața, la micul dejun.

Laptele de capră

Pentru cei care au forme ușoare de intoleranță la lactoză și laptele de capră este o variantă. Însă, spre deosebire de alte produse lactate recomandate în acest caz, laptele de capră are un  conținut destul de ridicat de lactoză.
În orice caz, acest sortiment este mai ușor de digerat decât cel de vacă de către persoanele cu stomac sensibil și de către copii. Așadar, dacă suferi de intoleranță la lactoză, începe prin a consuma porții mici din aceste alimente și vezi cum te  simți.

Organismul fiecărei persoane poate reacționa diferit, iar un produs care îi face bine uneia îi poate crea disconfort alteia. De asemenea, mergi la un consult la medicul gastroenterolog, pentru un test de intoleranță la lactoză, astfel încât să afli dacă poți consuma produse lactate.

Sursa Sfatul medicului


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button