Expres

Aeroportul Brașov. Undă verde pentru linia ferată, de peste 148 de milioane de euro

Aeroportul Brașov. Undă verde pentru linia ferată, de peste 148 de milioane de euro

Consiliul Județean Brașov anunță că, la solicitarea formulată de preşedintele instituției, Todorică-Constantin Şerban, conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a emis joi Ordinul nr. 2356/28.12.2023 pentru actualizarea anexei de proiecte analizate, aprobate şi propuse spre implementare de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.” SA, între acestea fiind inclusă şi realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav. Documentul ministerial mandatează Compania Naţională „C.F.R.” SA să constituie parteneriatul cu UAT Judeţul Braşov – prin Consiliul Judeţean Braşov şi să încheie protocolul privind implementarea proiectului. „Includerea obiectivului „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” în lista proiectelor pe infrastructură feroviară publică asumate de Ministerul Transporturilor, prin CN „CFR” SA, reprezintă o garanţie în plus că acest obiectiv se va realiza, administraţia publică judeţeană fiind pregătită să se implice în derularea tuturor aspectelor care ţin de implementarea proiectului”, afirmă reprezentanții administrației județene.
La începutul anului, proiectul părea blocat (detalii aici).

Finanțare prin PNRR

În septembrie 2023 CJ Brașov a aprobat hotărârea privind necesitatea și oportunitatea proiectului menționat, iar în perioada următoare deliberativul judeţean va adopta acordul de parteneriat cu Compania Naţională „CFR” SA – Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov, primul pas fiind elaborarea cererii de finanţare şi depunerea ei în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Valoarea estimativă a proiectului este de 148,62 milioane de euro (fără TVA). Obiectivul general al proiectului „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav” îl constituie dezvoltarea unui sistem de transport combinat care să permită legătura transportului aerian cu transportul feroviar în condiţii de siguranţă şi eficienţă. Proiectul prevede realizarea unei variante de conectare a AIBG la reţeaua feroviară existentă în zonă, cu linie dublă electrificată, centralizată în staţia Ghimbav, cu racord direct în magistrala 200 pe direcţia Codlea (Sibiu), cu o staţie cu două linii situată în imediata vecinătate a terminalului AIBG şi o linie pentru zona de cargo.

„Mă bucur că proiectul nostru de conectivitate feroviară a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, bine fundamentat şi prezentat în cele mai mici detalii, a devenit unul prioritar pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Ţin să evidenţiez contribuţia domnului ministru al Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Adrian-Ioan Veştea, la această reuşită, având în vedere că domnia sa a pus bazele proiectului, în perioada în care s-a aflat la conducerea Consiliului Judeţean, iar din actuala poziţie ministerială l-a sprijinit în permanenţă. Construirea Aeroportului a fost un obiectiv strategic pentru noi, iar funcţionalizarea lui completă prin legarea la principalele căi de transport, fie ele feroviare sau rutiere, este un pas înainte obligatoriu, care va permite dezvoltări ulterioare”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică-Constantin Şerban.

Trei ani pentru execuție

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico- economici, în decembrie 2021, pentru realizarea liniei de tren către Aeroport.
Potrivit proiectului, linia de tren va avea o lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în 3 ani, iar valoarea totală este (era acum doi ani) de 739 milioane de lei, din care pentru construcţii şi montaj 538 de milioane lei.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button