Expres

Aeroportul Brașov. Răspunsul ROMATSA pentru Dan Air

Aeroportul Brașov rămâne în centrul atenției mass-media (și) prin „războiul” dintre compania românească Dan Air și ROMATSA.

După comunicatul Dan Air de ieri – vezi AICI – privind cursa operată de operatorul de zbor amintit la Madrid și ceea ce s-a petrecut la Aeroportul Brașov, ROMATSA a răspuns:

„ROMATSA asigură controlul traficului aerian pentru 2.500-3.000 de aeronave, în condiții de siguranță și cu respectarea în integralitate a regulamentelor europene

Ca urmare a noilor acuzații aduse de o companie aeriană la adresa ROMATSA și a controlorilor de trafic aerian, pentru o corectă și completă informare a publicului facem următoarele precizări:

În nici un moment siguranța pasagerilor zborului DN288 Madrid-Brașov-București nu a fost pusă în pericol, iar instrucțiunea controlorilor de trafic aerian către piloți a avut în vedere tocmai asigurarea aterizării în condiții optime, atunci când pista era liberă.

Aeronava care se pregătea de decolare avea slot la aterizare și conform normativelor europene este prioritară asigurarea decolării cu minim de întârziere. Conform AMC8 ATS.TR.210(c)(2)(i), turnul de control nu ar trebui să permită unei aeronave aflată în procedura de aterizare să treacă pragul pistei la apropierea sa finală până când: aeronava care pleacă a traversat capătul pistei în uz sau a început un viraj sau toate aeronavele de aterizare anterioare au eliberat pista aflată în uz. În cazul în care aeronava care decola ar fi avut o situație de urgență (cedare de motor, presurizare) și ar fi necesitat întoarcerea la Brașov nu s-ar fi putut asigura eșalonarea cu aeronava Dan Air daca i s-ar fi aprobat începerea apropierii la același aerodrom.

Referința din comunicatul companiei aeriene la documentul EASA care stabilește modalitățile de conformare și oferă explicații și îndrumări în ceea ce privește implementarea Regulamentului (UE) 2017/373 este incompletă și scoasă din context. AMC19 ATS.TR.210(a)(3), face referire la diferite tipuri de aeronave care au prioritate la aterizare: aeronave care au anunțat că trebuie să aterizeze din cauza factorilor care afectează funcționarea în siguranță a aeronavei; aeronave spital sau aeronave care transportă persoane care necesită îngrijiri medicale urgente; aeronave angajate în operațiuni de căutare și salvare; și alte aeronave, după cum poate fi stabilit de autoritatea competentă, în cazul României aceasta fiind Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Zborul DN288 nu se încadra în niciuna din aceste situații, iar citatul din comunicatul companiei aeriene preia doar îndrumarea din GM1 to AMC19 ATS.TR.210(a)(3), care e doar o explicație cum poate fi implementat ce se regăsește în AMC, nu o reglementare de sine stătătoare.

Dacă aeronava Dan Air ar fi fost într-o situație critică, avea posibilitatea să declare situație de urgență și ar fi avut prioritate la aterizare.

ROMATSA e certificată de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2017/373 și supusă auditurilor periodice de siguranță. De altfel, conform monitorizărilor la nivel european, prin activitatea sa ROMATSA este la un nivel de siguranță superior indicatorilor stabiliți la nivel UE.

Zilnic, controlorii de trafic ai ROMATSA asigură condiții de siguranță pentru 2500-3000 de aeronave, fără nici un fel de incidente și fără întârzieri care le pot fi imputabile”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
3 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Barbu Gh.
1 an în urmă

„avea slot”… CE AVEA??? „SLOT” Oricum, se vede ce bună alegere a fost „virtualul”. CUM SĂ-ȚI EXTERNALIZEZI TU UN SERVICIU ESENȚIAL??? CUM??? Da, externalizezi „protecția muncii” și „resursele umane”, că doar nu faci angajări zilnic, spre exemplu, dar nu controlul… Citeşte mai mult »

mihai
1 an în urmă

De unde iau nesimtiti aia de la ROMATSA 3000 de avioane zilnic ( un avion la 2 sec!!) ca sa le dirijeze?? Mai au si timp sa scrie comunicate, sau pe astea le scriu dupa orele 19?! Si mai reprezinta… Citeşte mai mult »

Back to top button