Expres

Aeroportul Brașov. Probleme mari ies la iveală / Tribunalul i-a respins directorului demis acțiunea

Aeroportul Brașov. Probleme mari ies la iveală / Tribunalul i-a respins directorului demis acțiunea. Inaugurat în 15 iunie, Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav (AIBG -GHV) are disfuncționalități majore, legate de utilități (apă, energie electrică), conexiunea la internet, doar ca să enumerăm câteva. Acestea au ieșit la iveală din stenogramele ședințelor din 30 octombrie și 9 noiembrie ale Consiliului de Administrație al aeroportului, publicate de BizBrașov.
În aceste ședințe, directorului aeroportului, Alexandru Anghel, i s-a reproșat că nu a rezolvat problemele cu taxarea parcării de la aeroport și că nu a funcționalizat stațiile de alimentare a mașinilor electrice, fapte care ar fi cauzat un prejudiciu important aeroportului, plus faptul că nu s-au închiriat toate spațiile comerciale din incintă. De altfel, președintele Consiliului de Administrație, Daniel Ștefan Micu, a încercat să-l demită pe Alexandru Anghel. La a doua ședință, Daniel Ștefan Micu l-a demis pe director și a anunțat demararea unei acțiuni în instanță prin care ar urma să recupereze un prejudiciu, care însă nu a fost calculat.
Alexandru Anghel a explicat că demiterea sa este un abuz (detalii aici) și că Aeroportul Internațional Brașov întâmpină mari probleme de funcționalitare.
„Eu am spus de multe ori, a fost greu până am dat drumul la aeroport, dar după ce am dat drumul a fost și mai greu pentru că n-am avut oameni, n-am avut bani. Multe lucruri a trebuit să fie puse la punct. Și încă nu sunt funcționale. Sunt numai aici, jumătate din birouri nu sunt funcționale. N-avem Internet. Check-in-urile nu sunt funcționale”, a afirmat Alexandru Anghel în timpul ședinței.
De altfel, proiectul „Configurare arhitectură IT&C pentru Aeroportul Internaţional Braşov”, în valoare de 4 milioane de lei, a fost votat de consilierii judeţeni abia în aprilie 2023, pentru configurarea sistemului informatic, atât în ceea ce priveşte echipamentele, cât şi programele. La acel moment, în referat era scris că sistemul informatic al Aeroportului Internaţional Braşov este incomplet din punct de vedere al echipamentelor, iar „partea de software lipseşte cu desăvârşire” (detalii aici).

Dacă pui o cafetieră în priză, sare instalația în aer

Directorul a mai spus că devizurile (pentru serviciile de navigație – controlul traficului din turnul virtual e la Arad) sosesc tot timpul de la ROMATSA, iar parcarea nu a putut fi făcută operațională (plata parcării), pentru că firmei din Turcia care scrie codul i s-a ars serverul. Alexandru Anghel a explicat și că aeroportul nu poate funcționa în acest moment în condiții de vreme severă. În opinia directorului, este numai vina ROMATSA, care a întârziat nepermis de mult procesul pentru aceste proceduri.
Alexandru Anghel a mai arătat că în aeroport nu sunt prize și nu se poate utiliza nici măcar o cafetieră pentru că sare instalația în aer. De altfel, potrivit lui Anghel, au fost „vreo două situații” în care aeroportul era să ia foc și este nevoie ca proiectul de instalație electrică să fie refăcut.
La jumătatea lunii ianuarie, Electrica Brașov lansa o licitație publică pentru alimentarea cu energie electrică a Aeroportului. La acel moment, s-a născut temerea că obiectivul nu are suficientă putere pentru funcționare, dar Adrian Veștea, pe atunci președintele CJ Brașov, a dat asigurări că nu sunt motive de îngrijorare, e vorba doar de o suplimentare (detalii aici).

Nu e apă în toată clădirea

Nici apă nu există în toată clădirea, motiv pentru care – alături de lipsa de alimentare cu energie electrică – spațiile comerciale nu pot fi închiriate. Din stenogramele ședinței mai reiese că o companie aeriană din Germania ar fi cerut bani ca să vină la Brașov, iar conducerea executivă nu a dorit să îi ofere avantaje față de alți clienți.
De asemenea, directorul a fost întrebat de ce a semnat ca Aeroportul Internațional Brașov să plătească 5 milioane de lei anual către ROMATSA, din moment ce alte aeroporturi din România nu plătesc. Anghel a explicat că altfel nu s-ar fi dat drumul la aeroport și, dacă aceste sume nu sunt legale, atunci nu le va plăti. Alexandru Anghel a vorbit și despre prelungirea programului aeroportului, pe care au cerut-o toate companiile pentru a veni la Brașov.

Alexandru Anghel poate face apel

Pe de altă parte, directorul Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav a contestat actul prin care a fost trimis în judecată pentru recuperarea unui prejudiciu care la acest moment nu este calculat de nimeni. Și decizia prin care a fost demis de către Consiliul de Administrație condus de Ștefan Micu (detalii aici). Pe care îl acuză de incompatibilitate cu poziția de președinte al CA, dat fiind faptul că ar fi și angajat al ROMATSA, cu care AIBG are relații comerciale. Reamintim că Aeroportul are datorii de 3,6 milioane de lei către ROMATSA.
Magistrații brașoveni i-au respins marți acțiunea, însă pe chestiuni procedurale.

Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Admite excepţia lipsei capacităţii procesuale de folosinţă a pârâtului Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav. Respinge excepţia lipsei de interes. Respinge acţiunea formulată de către reclamantul Anghel Alexandru în contradictoriu cu pârâtul Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav ca fiind introdusă în contradictoriu cu o persoană lipsită de capacitate procesuală de folosinţă. Respinge acţiunea formulată de către reclamantul Anghel Alexandru în contradictoriu cu pârâta Regia Autonomă Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav. Respinge capătul de cerere privind obligarea pârâtului la plata cheltuielilor de judecată. Cu drept de apel în termen de 5 zile de la pronunţare. Cererea de apel se depune la Tribunalul Braşov. Pronunţată în data de 05.12.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Hotarâre 571/2023 05.12.2023”
, se arată pe portalul instanței de judecată.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
6 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
2 luni în urmă

[…] de Administrație al Aeroportului Brașov a decis, astăzi, că noul director (interimar) este Constantin […]

2 luni în urmă

[…] ce priveşte informaţiile publicate recent (detalii aici), conform cărora situaţia ar fi „dezastruoasă” la aeroport, care nu ar avea curent, apă şi […]

2 luni în urmă

[…] Brașov, despre care directorul demis Alexandru Anghel a făcut recent dezvăluiri (detalii aici), a prilejuit mai multe intervenții vehemente și dispute verbale – în special între USR […]

2 luni în urmă

[…] Brașov, despre care directorul demis Alexandru Anghel a făcut recent dezvăluiri (detalii aici), a prilejuit mai multe intervenții vehemente și dispute verbale – în special între USR […]

2 luni în urmă

[…] ținut să facă precizări, în urma acuzațiilor lansate de către Alexandru Anghel (detalii aici), potrivit cărora el a preluat, în luna iunie, un obiectiv cu multe elemente nefuncționale, […]

1 luna în urmă

[…] Aeroportul Brașov – 1 post de execuție vacant de economist (salarizare), gradul IA, nivel studii S, la Serviciul Economic, Administrativ – Compartimentul Financiar, Salarizare, Buget. […]

Back to top button