AEROPORTUL BRAȘOV. O brașoveancă va „desena” spațiul aerian pe o rază de 8 mile nautice. Procedurile de zbor intră și ele în proiectare
Firma SC Regional Air Suport SRL din Bucureşti şi-a adjudecat contractul de achiziţie publică privind asigurarea serviciilor de navigație aeriană la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav, contract al cărui obiect este proiectarea spațiului aerian şi a procedurilor de zbor instrumentale.
Contractul, cu o valoare totală de 944.860 lei şi o durată de implementare de 12 luni, a fost semnat astăzi, de Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, şi de Dorin Ivaşcu, administratorul SC Regional Air Suport SRL.
Din partea firmei au mai participat Sorin Dan Oniţiu – manager Divizie Proiectare, Mihaela Căpățînă – coordonator Divizie Proiectare şi proiectant IFP, Roxana Alupulesei – coordonator Proiect AIBG şi proiectant IFP, alături de Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov.
Aşadar, firma prestatoare va trebui să definească spaţiul aerian aferent Aeroportului Internaţional Braşov şi să întocmească procedurile instrumentale pe baza cărora controlorii de trafic de la Centrul de Dirijare a Zborurilor Arad vor eşalona zborurile în timp şi spaţiu şi vor asista piloţii în manevrele de decolare şi de aterizare pe pista de la Ghimbav.
„Pentru firma noastră, care este specializată în servicii de aviaţie, acest proiect este deosebit de interesant, deoarece vorbim despre un aeroport greenfield (nota red. – construit de la zero), pentru care nu există nimic proiectat din punctul de vedere al spaţiului aerian şi al procedurilor de zbor. Va fi o muncă de creaţie foarte importantă, pe care suntem pregătiţi să o facem cu profesionalism şi cu mult entuziasm, mai ales că şefa de proiect este braşoveană, eu sunt născut la Braşov şi fiecare dintre noi ştie ce are de făcut”, a afirmat Dorin Ivaşcu.
Statul Major al Forţelor Aeriene Române va da aprobarea finală
Potrivit informaţiilor furnizate de directorul executiv Alexandru Anghel, pentru configurarea spaţiului aerian al Aeroportului de la Ghimbav, care va avea o rază de 8 mile nautice, adică 14,82 km, vor avea loc consultări cu reprezentanţii forţelor armate, ai Aeroclubului României, ai IAR Ghimbav şi ai tuturor părţilor interesate sau influenţate de funcţionalizarea acestui obiectiv.
„Activitatea într-un spaţiu aerian se desfăşoară controlat şi orice zbor se supune regulilor instituite în cadrul respectivului spaţiu aerian. Forma spaţiului aerian este o chestiune de mare complexitate, care poate fi definită doar în urma unor discuţii şi analize amănunţite cu toate entităţile implicate în activităţile de zbor, deoarece acestea vor trebui să-şi poată desfăşura activitatea, coexistând în condiţii de siguranţă cu spaţiul aerian al Aeroportului. Este nevoie ca toate părţile interesate să-şi spună cuvântul în definirea spaţiului aerian, iar varianta finală urmează să fie discutată cu Ministerul Apărării Naţionale, ROMATSA şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română”, a explicat Alexandru Anghel.
Aprobarea finală pentru spaţiul aerian al Aeroportului Braşov va veni din partea Statului Major al Forţelor Aeriene Române, organism care conduce grupul de lucru desemnat să gestioneze spaţiul aerian al României.
La fel ca în cazul spaţiului aerian, pentru elaborarea procedurilor de zbor instrumentale va fi nevoie de consultări cu Aeroclubul României, IAR Ghimbav, forţele armate aeriene, prestatorii de activităţi recreative de zbor, precum şi cu piloţii companiilor interesate să opereze pe Aeroportul Braşov, aceştia din urmă fiind chemaţi să analizeze procedurile de zbor stabilite şi să se asigure că aeronavele pe care le conduc dispun de capacitatea tehnică în măsură să permită punerea lor în aplicare.
„Procedurile de zbor au o anumită complexitate dată de situarea geografică a aeroportului, de activităţile militare şi diversele unităţi de aviaţie situate în vecinătatea amplasamentului. Vom crea proceduri cu totul noi, care vor trebui să concilieze cerinţele tuturor acestor entităţi militare şi civile, cu scopul de a mări accesibilitatea Aeroportului Braşov”, a explicat Roxana Alupulesei, cea care coordonează proiectul de la Braşov.
Procedurile vor trebui realizate într-un timp cât mai scurt, deoarece urmează să fie încărcate în simulatorul pe care se vor pregăti controlorii de trafic care vor asigura, de la Arad, dirijarea la distanţă a zborurilor pe Aeroportul Braşov.
O singură ofertă pentru componenta „fizică” a serviciilor de navigație aeriană
După finalizarea şi aprobarea procedurilor de zbor, ele vor fi date publicităţii în publicaţia de informaţii aeronautice AIP România, pentru a fi aduse la cunoştinţa companiilor aeriene şi a tuturor celor interesaţi să efectueze zboruri pe Aeroportul Internaţional Braşov.
„Companiile aeriene care şi-au manifestat interesul să opereze pe Aeroportul Braşov, dar şi entităţile care desfăşoară activităţi de zbor în proximitatea amplasamentului de la Ghimbav vor fi consultate în privinţa conformităţii procedurilor de zbor pe care le vom avea. Suntem optimişti că acest contract va fi îndeplinit în cele mai bune condiţii şi în termenul prevăzut, astfel încât să putem realiza şi această etapă extrem de importantă pentru funcţionalizarea Aeroportului. Pe de altă parte, achiziţia celei de-a doua componente a serviciilor de navigaţie aeriană, respectiv realizarea infrastructurii fizice şi dotarea acesteia cu echipamente specifice, este în etapa de evaluare tehnică a singurei oferte depuse şi sperăm ca în scurt timp să avem un câştigător”, a menţionat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.