„Aeroportul Braşov – Ghimbav ca infrastructură fizică este aproape (…) operaţional, însă…”
Dat fiind interesul enorm al brașovenilor, în primul rând, față de proiectul Aeroportul Internațional Braşov – Ghimbav (AIBG), dublat de o nerăbdarea pe măsură, eprezentanții Consiliului Judeţean Braşov au oferit mai multe detalii despre ce etape mai trebuie parcurse, lucrurile și lucrările „din culise”, ccare fac să pară că se bate pasul pe loc.
Astfel, specialiştii Consiliului Judeţean Braşov au semnat recent procesul-verbal de recepţie finală la terminarea lucrărilor pentru Terminalul de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, iar în această săptămână au început recepţia finală pentru sistemul de balizaj al pistei, căii de rulare şi al platformei de parcare aeronave.
Însă cea mai grea şi cea mai complexă etapă din multitudinea de activităţi desfăşurate -subliniază reprezentanții CJ – este cea legată de asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană, care înseamnă: proiectarea procedurilor de zbor convenţionale, a procedurilor de zbor satelitare, de spaţiu aerian şi a procedurilor operaţionale, verificări din zbor, studii de acoperire a propagării semnalului, licenţierea şi pregătirea personalului, punerea în funcţiune echipamentelor meteo şi de radicomunicaţii, certificarea echipamentelor, integrarea echipamentelor, analize de risc etc.
„Am făcut această enumerare în sprijinul înţelegerii complexităţii a ceea ce facem în acest moment împreună cu echipele de specialişti, cu proiectanţii procedurilor de zbor şi spaţiu aerian, cu specialiştii ROMATSA pe analize de risc, management de proiect, instruire personal, specialişti în comunicaţii, meteo, radionavigaţie, controlori de trafic, cu specialiştii AACR care urmăresc îndeaproape implementarea acestui proiect evaluat ca fiind cel mai important şi mai complex proiect în care au fost implicate Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA, dar care la finalul implementării va reprezenta un motiv de mândrie atât pentru Consiliul Judeţean Braşov, cât şi pentru cele două autorităţi de reglementare a domeniului aeronautic românesc”, a explicat Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov.
Toate activităţile care se desfăşoară până la final, la operaţionalizarea serviciilor de navigaţie aeriană, necesită consultări periodice cu părţile interesate. În cadrul acestora sunt colectate informaţii de la companiile aeriene, se discută nivelul de echipare a aeronavelor, specificul zonei Braşov şi al împrejurimilor sale, modul de lucru al ROMATSA, acomodarea tuturor entităţilor ce desfăşoară activităţi de zbor în zonă (armata, IAR Ghimbav, Aeroclubul României, parapantişti, aerodromuri etc).
„Aeroportul Braşov – Ghimbav ca infrastructură fizică este aproape de momentul în care putem spune că este operaţional, însă zborurile comerciale, de pasageri se pot desfăşura într-un spaţiu aerian controlat, cu proceduri de zbor publicate, verificate în zbor, în prealabil, sub coordonarea şi dirijarea controlorilor de trafic instruiţi special pentru procedurile de decolare/aterizare ale Aeroportului Braşov, proceduri ce se bazează pe echipamentele de radionavigaţie, comunicaţii şi meteo care furnizează informaţiile necesare derulării activităţii în condiţii de siguranţă”, a adăugat directorul executiv Alexandru Anghel.
„Activităţile menţionate au dezavantajul că fiind cele mai complexe şi cu gradul cel mai mare de expertiză, nu pot fi exemplificate printr-un progres vizibil, măsurabil pentru cei interesaţi, exceptându-i pe cei care sunt implicaţi efectiv”, a subliniat el.
Rezultatele se materializează în procese-verbale la finalul şedinţelor, proceduri scrise pe hârtie şi desene ale zonelor şi procedurilor de zbor, care în final sunt parte a dosarelor sau a reviziilor variantelor de pornire.
O astfel de întâlnire, în format hibrid, a avut loc joi, 12 mai, la sediul ROMATSA, unde au fost prezenţi preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, directorul executiv Alexandru Anghel, proiectanţii de proceduri, antreprenorul din contractul de furnizare echipamente de radionavigaţie şi turn control virtual şi specialiştii AACR, pentru discuţiile periodice privind stadiul proiectului, condiţionările între diferitele etape şi acţiuni ale proiectului, cu scopul de a se vedea unde se pot suprapune activităţi, dacă există soluţii de a comasa programul, toate acestea, bineînţeles, fără a afecta calitatea finală a proiectului şi a condiţiilor de siguranţă.
„Complexitatea proiectului nostru a fost confirmată, o dată în plus, de prezenţa la întâlnire a celor mai buni specialişti şi a persoanelor cu putere decizională din cadrul ROMATSA şi al Autorităţii Aeronautice Române. Vreau să le mulţumesc tuturor pentru timpul şi resursele pe care le alocă implementării Aeroportului Braşov, pentru disponibilitatea de a se adapta unui proiect în premieră naţională, pe care doar împreună îl putem finaliza cu succes”, a concluzionat Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.