Aeroportul Brașov. De ce s-a pierdut un an și cine e de vină / „E ca și cum ai avea un nou-născut și ai vrea să meargă din prima”
Aeroportul Brașov. De ce s-a pierdut un an și cine e de vină.
Într-un interviu pentru We Radio (video AICI), Jakab Istvan Barna, vicepreședintele Consiliului Județean Covasna – care a fost manager de proiect al aeroportului de la Ghimbav în cadrul CJ Brașov, s-a arătat „dezamăgit de abordarea Consiliului de Administrație al Aeroportului Brașov” vizavi de Alexandru Anghel, în special.
„Personal, sunt foarte dezamăgit și trist pentru această abordare a Consiliului de Administrație al Aeroportului Brașov, nu mi se pare că asta a fost calea cea bună. Directorul Alexandru Anghel a fost un om fără de care nu s-ar fi reușit operaționalizarea acestui aeroport și ar fi trebuit lăsat să își facă treaba, pentru că omul a știut și știe ce are de făcut. Problema cea mai mare a companiei Dan Air, care a plecat, a fost orarul de funcționare, care orar de funcționare nu a depins deloc de aeroport… A depins de ROMATSA, care a anunțat că din 15 ianuarie aeroportul va avea un program prelungit. Deci, ar fi putut să aibă un program de 16 ore, între orele 7.00-23.00, care mie personal mi se pare suficient în aproape orice oraș mare”, a declarat Jakab Istvan Barna, conform sursei citate.
Aeroportul Brașov. De ce s-a pierdut un an și cine e de vină
În opinia sa, în perioada scursă de la inaugurarea Aeroportului Brașov trebuiau parcurse anumite etape necesare și firești, pentru care, însă, „nimeni nu a avut răbdare”.
„E ca și cum ai avea un nou-născut și ai vrea să meargă din prima, dar nu se poate. Mai întâi trebuie să treacă prin toate etapele de învățare, nu va merge în picioare din prima zi, nu are cum, așa ar fi trebuit să ne gândim. Toată lumea a fost foarte nerăbdătoare, iar pentru noi, locuitorii județului Covasna, e o veste proastă tot ce s-a întâmplat. Perioada noiembrie-decembrie, de obicei, este cea în care aeroporturile trebuie să poarte toate negocierile cu operatorii aerieni pentru programul zborurilor din timpul verii. Acum, din cauza acestui circ, nici directorul nou și nici directorul vechi n-au avut energie, răbdare și nici interes să poarte aceste discuții. Dacă discuțiile astea nu s-au purtat, înseamnă că momentan nu este nici un operator pentru programul de vară, pentru care în ianuarie, sau cel târziu februarie, operatorii trebuie să înceapă să vândă bilete. Practic, pentru un circ total degeaba, din punctul meu de vedere, am pierdut un an, inclusiv noi, cei din județul Covasna. Va trebui să așteptăm cel puțin încă un an ca să avem mai multe curse, mai multe destinații, adică ceea ce ne dorim. Dacă cineva vrea să ajungă la Berlin, de exemplu, tot la București trebuie să meargă să ia avionul, stai cu aeroportul lângă tine și n-ai făcut nimic. Pentru mine, Aeroportul Brașov în continuare e un proiect de suflet și îmi pare rău pentru ceea ce s-a întâmplat”, a mai spus vicepreședintele CJ Covasna.
Aeroportul Brașov. Deficiențe
Și We Radio a subliniat că, potrivit stenogramelor ședințelor Consiliului de Administrație, Aeroportul Brașov nu este încă abilitat să funcționeze în condiții de climă aspră și nu dispune de apartura de la sol și din turn care să permită aterizarea/decolarea aeronavelor în condiții de ceață, frecvente la poalele Tâmpei. Totodată, fostul director, Alexandru Anghel, a afirmat că instalația electrică este „o glumă” și nici măcar automatele de sandwich-uri nu pot să funcționeze în aeroport. Apoi, pe lângă problemele legate de alimentarea cu energie electrică, la etaj, unde ar trebui să fie cafenele și restaurante, nu există nici alimentare cu apă și nici canalizare comercială.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.