Expres

Aeroportul Brașov. „Bătaie de joc la adresa brașovenilor și a potențialului economic al regiunii”

Aeroportul Brașov. „Bătaie de joc la adresa brașovenilor și a potențialului economic al regiunii”. Așa caracterizează inițiatorul unei petiții online programul 7.00-19.00 al Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav (AIBG).
Este cea de-a doua petiție pentru schimbarea orarului (detalii aici). Cea de acum propune prelungirea programului de funcționare în intervalul orar 05:00 – 23:00, ca etapă, scurtă a fi se dorește, înainte de a ajunge la 24/24. Petiția a fost inițiată de administratorul grupului de Facebook „Aeroportul Internațional Brașov”, care are un cont cu același nume pe rețeaua de socializare, fără a fi pagina oficială. De altfel, există mai multe asemenea conturi/pagini neoficiale de Facebook cu numele Aeroportului Brașov.

„Jalba” este adresată directorului general Romatsa, Marius Adrian Cojoc.
„Noi, semnatarii acestei petiții, reprezentând comunitatea din Brașov și toți cei interesați de dezvoltarea Aeroportului Internațional Brașov, ne exprimăm profund nemulțumirea și dezaprobarea față de decizia de a menține programul de funcționare al aeroportului între orele 07:00-19:00. Considerăm că această restricție a programului reprezintă o bătaie de joc la adresa brașovenilor și a potențialului economic al regiunii.
Propunem o inițială prelungire a programului de funcționare, de la 05:00 la 23:00, în primul an, urmată de obținerea unui program de funcționare normal, cu o funcționare non-stop în maxim 2 ani.
Aeroportul Internațional Brașov este un nod important în infrastructura de transport din România, iar nevoia de a avea un program de funcționare non-stop devine tot mai stringentă. Suntem conștienți că există un turn de control virtual la dispoziția aeroportului, operat de Aeroportul Internațional Arad, care poate fi gestionat de către orice aeroport din România. Deși această soluție temporară permite extinderea programului de funcționare, ea nu este suficientă pentru a răspunde cerințelor actuale ale comunității și ale operatorilor aerieni.
Este inacceptabil să constatăm că, în ciuda posibilității de a opera Aeroportul Internațional Brașov la capacitate maximă, directorul general Romatsa, Marius Adrian Cojoc, susține că doar după doi ani se va lua în considerare o extindere a programului la 24 de ore. Această atitudine ne arată o neglijență flagrantă față de necesitățile comunității și față de oportunitățile economice pe care le poate aduce un aeroport funcțional non-stop”.


Atac la directorul Aeroportului

De asemenea, suntem consternați să aflăm că directorul Aeroportului Internațional Brașov, Anghel Alexandru, a fost demis de către judecătoria Iași și apoi promovat la aceeași funcție la Aeroportul Brașov. Această decizie pare a fi una nepotrivită și nu reflectă un interes real în dezvoltarea aeroportului din cauza fricii că se va dezvolta prea mult Brașovul”.

Trebuie spus că nu o instanță demite pe cineva. Alexandru Anghel a avut mandat interimar, pe patru luni, ca director general al Aeroportului Iași, unde a fost, câțiva ani, director operațional. A fost demis cu o lună mai devreme de Consiliul de Administraţie, pe motiv că nu ar fi respectat hotărârile CA, regulamentele regiei şi legislaţia în vigoare. El a atacat în instanță decizia și a câștigat în primă fază, apoi a pierdut. La Brașov, a fost întâi șef al Direcției Implementare Aeroport din Consiliul Județean, apoi a fost numit director al Regiei Autonome Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav, tot prin decizia CJ Brașov, nu a Romatsa.

Nouă aeroporturi din România funcționează 24/24

Autorul petiției dă și exemple, dar pune de două ori Clujul, de aeroporturi importante din România )sunt 16 în total) care funcționează pe întreaga durată a zilei și a nopții, „având în vedere importanța asigurării conectivității aeriene și a serviciilor de transport”: Aeroportul Internațional Henri Coandă București (OTP), Aeroportul Internațional Cluj-Napoca (CLJ), Aeroportul Internațional Timișoara Traian Vuia (TSR), Aeroportul Internațional Iași (IAS), Aeroportul Internațional Sibiu (SBZ), Aeroportul Internațional Craiova (CRA), Aeroportul Internațional Bacău (BCM), Aeroportul Internațional Satu Mare (SUJ), Aeroportul Internațional Oradea (OMR).

În acest context, se solicită directorului general al Romatsa R.A , Marius Adrian Cojoc, CJ Brașov și directorului Aeroportului Internațional Brașov „să acționeze în favoarea comunității și dezvoltării Aeroportului Internațional Brașov prin extinderea programului de funcționare.
Propunem o inițială prelungire a programului de funcționare, de la 05:00 la 23:00, în primul an, urmată de obținerea unui program de funcționare normal, cu o funcționare non-stop în maxim 2 ani.
Aceasta nu poate fi o măsură amânată pe termen lung, ci trebuie implementată cât mai curând posibil pentru a răspunde nevoilor actuale ale comunității și pentru a asigura dezvoltarea economică și turistică a regiunii Brașov.

Cel puțin 10 aeroporturi Internationale din România au program de 24 ore, doar că la Brașov Romatsa, C.J, Directorul Aeroportului internațional Brașov nu dorește (nota red. – doresc) ca acest Aeroport să evolueze. Cerem, de asemenea, o transparență sporită în procesul de luare a deciziilor referitoare la Aeroportul Internațional Brașov și impunerea unor standarde profesionale ridicate pentru directorii și personalul implicat în conducerea acestuia.
De asemenea, solicităm ca Romatsa să asigure o coordonare eficientă între toate aeroporturile din România, astfel încât resursele disponibile, inclusiv turnul de control virtual, să fie utilizate în mod optim pentru a sprijini funcționarea non-stop a Aeroportului Internațional Brașov.
Această prelungire a programului de funcționare va aduce numeroase beneficii comunității locale și naționale, precum creșterea numărului de pasageri, atragerea de noi companii aeriene și crearea de locuri de muncă în sectorul aerian. De asemenea, va facilita conexiunile internaționale și va sprijini dezvoltarea turismului și a afacerilor în regiunea Brașov.
În concluzie, solicităm directorului general al Romatsa, Marius Adrian Cojoc, să acționeze în favoarea comunității și dezvoltării Aeroportului Internațional Brașov prin extinderea programului de funcționare
. (…)
Aceasta este o necesitate imediată și o cerință justă pentru a asigura progresul și prosperitatea regiunii Brașov”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
multumit
1 an în urmă

In primul rand ar trebui construit si pus in functiune turn de control propriu !
Oricum suntem la inceput,nu putem estima frecventa utilizarii aeroportului.

Willy
1 an în urmă

Sub deviza “Nici un ciolan nu trebuie abandonat”, manevrele politice sunt in plina desfasurare!

Back to top button