Teme diferențiate și nu prea multe, pentru elevii claselor primare – recomandarea IȘJ Brașov (document)
Teme diferențiate și nu prea multe, pentru elevii claselor primare – recomandarea IȘJ Brașov
Pentru clasele I-IV, temele pentru acasă trebuie să fie diferențiate și să nu aibă un volum mare, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Brașov. Este vorba despre recomandările pentru dezvoltarea profesională a învățătorilor în anul școlar 2024-2025.
Conform sursei citate, temele vor fi verificate şi corectate de către învățători şi discutate cu elevii, altfel încât să aibă finalitate.
Orientări metodice pentru învățători
Iată ce prevede scrisoarea metodică a ISJ Brașov pentru învățători (la secțiunea Orientări metodice 2024/2024)
Caracteristicile temelor pentru acasă
Temele pentru acasă la clasele I – IV să fie diferenţiate, relevante şi să nu aibă un volum mare.
Tema se compune dintr-o parte comună, de nivel mediu, pentru toți elevii, la care se adaugă o parte diferențiată, care va avea rol de recuperare pentru unii elevi sau dezvoltare pentru alții.
Verificarea temelor pentru acasă
Temele pe care elevii le efectuează acasă vor fi verificate şi corectate (cantitativ și calitativ) de către cadrul didactic şi discutate cu elevii, altfel încât să aibă finalitate. Constatările făcute vor constitui punct de pornire pentru activităţile ulterioare.
Pentru temele corectate se vor face aprecieri, recomandări care să aibă caracter constructiv pentru elevi.
Sugestii pentru eficientizarea învățării prin efectuarea temelor pentru acasă
Temele să nu aibă rol punitiv!
Să fie relevante pentru copii, în concordanță cu activitățile de învățare derulate în cadrul lecțiilor!
Să necesite implicarea independentă (autonomia învățării, dezoltarea competenței-cheie de a învăța să înveți) a copilului, fără să fie necesar sprijinul unei alte persoane în rezolvarea sarcinilor de lucru!
Să fie atractive, fără sarcini repetitive!
Să aibă legătură cu viaţa copiilor!
Rezolvarea temelor să intre în rutina zilnică!
Să se respecte curba de efort!
Dozarea temelor pentru acasă să țină seama de comunicarea cu profesorii din consiliul clasei!
Documentul Inspectoratului Școlar Județean Brașov poate fi consultat mai jos:
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.