Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: „3.500 de profesori nu au pregătirea necesară pentru a intra la clasă”
Potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, aproximativ 3.500 de profesori nu au pregătirea necesară pentru a intra la clasă, precizând că și acest lucru constituie o preocupare a Ministerului Educației, putând fi pusă la punct cu ajutorul unui sistem de salarizare atractiv.
„Anul acesta avem 82% titulari, faţă de 80% anul trecut. Peste 16% sunt colegi care sunt suplinitori, personal disociat sau personal pensionat şi 1,6% din totalul celor 212.000 de posturi de cadre didactice existente la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar sunt ocupate cu personal necalificat. Poate părea un procent mic, dar este vorba de aproape 3.500 de colegi care nu au pregătirea necesară pentru a intra la clasă şi acest lucru constituie o preocupare a Ministerului Educaţiei, dar va putea fi pusă în operă doar împreună cu un sistem de salarizare suficient de atractiv pentru a permite accesul în sistemul de educaţie al celor mai performanţi absolvenţi ai învăţământului superior”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Radio România Actualităţi
Ministrul a mai afirmat că noua structură a anului școlar va cuprinde o săptămână de vacanță în plus în iarnă, astfel încât elevii vor relua cursurile pe 11 ianuarie.
Totodată, Sorin Cîmpeanu a mai precizat că aproximativ 4% dintre copii merg la cursuri în școli care nu au autorizație de funcționare și că este vorba despre un procent foarte mare.
„Este o situaţie care trenează de foarte mult timp, dar inexistenţa autorizaţiei de funcţionare nu înseamnă neapărat că avem de-a face cu condiţii neigienice, improprii. (…) Sunt multe situaţii în care nu ai ce face – mă refer la acele situaţii în care am dat exemplul deja în şcoli vechi cu plafonul la joasă înălţime, care nu corespund criteriului parametrului volum de aer. Sunt alte şcoli – clădiri istorice, ale unor colegii binecunoscute – care din cauza situării foarte aproape de trotuar nu îndeplinesc acest criteriu, deci nu pot obţine autorizaţia sanitară de funcţionare. Pe de altă parte, cea mai mare parte, peste trei sferturi dintre cauzele care au stat la baza neobţinerii autorizaţiei de funcţionare se referă la lipsa de alimentare cu apă şi canalizare. Aceasta este o situaţie care trebuie privită în contextul respectivei comunităţi locale, mai cu seamă că nici măcar infrastructura şcolară nu ţine de Ministerul Educaţiei, ţine de comunitatea locală, de consiliile locale”, a încheiat Cîmpeanu, în timpul emisiunii de la Radio România Actualități.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.