Îngrijorător. 42% dintre elevii din România nu înţeleg textul citit
Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a declarat, astăzi, la Cluj, în cadrul unei dezbateri de specialitate, că 42% dintre elevii din România nu înţeleg textul citit şi au dificultăţi în efectuarea unor operaţii elementare.
„Faptul este că mai mult de 40% dintre elevii din România nu înţeleg un text pe care îl citesc la prima vedere, au dificultăţi să facă operaţii aritmetice elementare, au dificutăţi la nivelul unor competenţe de bază. Este nevoie de o şcoală care să fie mult mai eficientă şi care să formeze aceste competenţe la nivelul înţelegerii unui text”, a spus oficialul. Pentru a eradica acest fenomen trebuie luate măsuri concrete, iar o strategie de reducere a analfebetismului funcţional trebuie să fie o prioritate pentru România.
Potrivit testelor PISA, aproximativ 42% dintre tinerii din România, cu vârsta de 15 ani, se încadrează în fenomenul de analfabetism funcţional, adică abilităţile lor de scris şi citit nu sunt suficiente pentru a le permite să funcţioneze normal într-o societate modernă.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.