EN 2019. Matematica a dat de furcă și va face departajarea între absolvenții de gimnaziu
Aceștia au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva cele trei subiecte, cu șase, cinci, respectiv două subpuncte fiecare. Acestea sunt elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) și sunt proiectate astfel încât – susțin cei care le-au elaborat – tratarea lor să valorifice capacitățile elevilor pe temele prevăzute în programa de evaluare. Cei de la CNEE susţin că subiectele au un nivel mediu de dificultate şi au fost formulate respectând programa şcolară.
Copiii spun că a fost mai dificil decât la română și decât la simularea din martie. Profesorii de matematică afirmă că primul subiect este foarte ușor. În schimb, punctul doi de la cel de-al doilea subiect creează dificultăți, fiindcă pot greși la calcule. Doar cei care au exersat pe teste cu grad ridicat de dificultate se descurcă. La subiectul al treilea, cel de geometrie, subiectul cu coliniaritatea punctelor a creat dificultăți pentru că era o demonstrație de finețe. Mulți copii s-au încurcat în redactarea demonstrației. Tot aici, la subpunctul punctul c), problema 2 cu aplicarea acelui raționament a ariei triunghiului în două moduri a avut un grad de dificultate ridicat. Datorită acestor subpuncte se pot departaja elevii.
Subiectele, în galeria foto. Sursa: edupedu.ro
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.