BRAȘOV. Opt şcoli cu promovare 100%, nouă cu promovare 0% la Evaluarea Naţională
La Evaluarea Naţională 2018 au participat 3.661 de elevi la Braşov, iar după contestaţii, procentajul de promovare nu s-a modificat (74,16%), medii peste 5 obţinând 2.716 elevi, faţă de 2.715 înainte de depunerea şi rezolvarea contestaţiilor.
În judeţ, sunt şase colegii şi două şcoli gimnaziale în care toţi copiii înscrişi la examen au luat note peste 5. Este vorba despre Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” – unde toţi cei 28 au avut medii peste 9.00, iar cinci chiar 10 pe linie, Colegiul de Ştiinţele Naturii „Emil Racoviţă”, Colegiul Naţional de Informatică „Grigore Moisil”, Colegiul Naţional „Dr. Ioan Meşotă”, Colegiul Naţional „Unirea”, cu clase de peste 20 de elevi, Colegiul Tehnic Energetic „Remus Răduleţ”, cu o clasă de 10 elevi de clasa a VIII-a. Promovare 100% au avut şi Şcoala Gimnazială Peştera şi Şcoala Gimnazială Sohodol, dar acestea au avut 3, respectiv 2 candidaţi înscrişi. La polul opus, sunt şi nouă şcoli în care nici măcar un elev nu a obţinut media 5: Liceul Tehnologic „Victor Jinga”, Şcoala Gimnazială nr. 5 Săcele, şcolile de la Fundata, Satu Nou, Şercăiţa, Veneţia de Jos, Viştea de Jos, Voila şi Zizin. „Cu câteva excepţii, este vorba despre unităţi şcolare cu foarte puţini copii, cu copii din medii dezavantajate, din mediul rural. Rezultatele copiilor din mediul rural este o problemă la nivel naţional şi cred că trebuie gândită o politică astfel încât să fie sprijiniţi aceşti copii”, a explicat prof. Ariana Bucur, inspector şcolar general al IŞJ Braşov. O explicaţie este şi faptul că acolo unde sunt puţini copii într-o clasă, de regulă se învaţă simultan, cu copii din clase mai mici, excepţie făcând materiile de examen.
Mai puţini copii la Evaluare decât înscrişi în clasa a VIII-a
La Evaluarea Naţională, au fost şi elevi care nici nu s-au prezentat la examen. „Sunt mai multe situaţii: prima situaţie este cea a copiilor corijenţi, care nu se pot prezenta, ei îşi vor susţine examenul de corijenţă conform unui calendar aprobat. Apoi este vorba despre copiii declaraţi repetenţi şi cea de-a treia categorie, a copiilor care au optat de la bun început pentru învăţământul profesional”, a mai spus Ariana Bucur. Concret, sunt 108 copii corijenţi, 28 de repetenţi, 18 au situaţia şcolară neîncheiată, iar 76 au cerinţe educaţionale speciale.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.