Educaţie

Brașov. 750 de copii din județ au o viață mai bună grație proiectului „Autostrada către școală”

  • autostradacatrescoala1.jpg
  • autostradacatrescoala3_220328.JPG
 

Inspectoratul Școlar al Județului Brașov, în parteneriat cu Fundația „Transilvania Expres” și Inspectoratul Județean de Poliție Brașov, a organizat, astăzi, la Brașov, conferința de închidere a proiectului „Autostrada către școală”. Grație acestui proiect, 750 de copii din 15 localități din județul Brașov au o viață mai bună. Proiectul realizat cu sprijinul financiar al Programului RO10-CORAI, program finanțat de Granturile SEE 2009-2014 și administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială, s-a desfășurat în perioada 23 februarie 2015 – 31 august 2016 și a avut o valoare totală de 1.877.270,80 lei. Scopul evenimentului a fost acela de a disemina rezultatele obținute în urma proiectului. Reuniunea s-a bucurat de prezența reprezentanților Inspectoratului Școlar al Județului Brașov, ai instituțiilor partenere, ai unităților de învățământ preuniversitar, precum și ai primarilor localităților în care s-a implementat proiectul. „În urma implementării proiectului, putem afirma că toți indicatorii stabiliți au fost atinși, am reușit împreună cu partenerii noștri să ne pliem pe graficul de implementare a proiectului fără impedimente majore, obținând în acest fel îndeplinirea obiectivelor propuse”, a declarat prof. Victor Vijoli, coordonatorul proiectului, în cadrul conferinței de închidere a proiectului.

O schimbare binevenită

La eveniment au luat cuvântul reprezentanții partenerilor care și-au prezentat rolul în proiect și rezultatele obținute și asumate în cadrul parteneriatului. „Am ajuns la finalul celor 19 luni de implementare a proiectului «Autostrada către școală». Este un proiect finanțat din fonduri norvegiene și care s-a implementat în 15 unități de învățământ din județul Brașov. Rezultatele sunt foarte multe. În primul rând, am vizat reducerea abandonului școlar și a absenteismului școlar, obiective pe care le-am îndeplinit la nivelul celor 15 unități de învățământ, însă, acum la încheiere, ne gândim la perioada de sustenabilitate a proiectului. Activitățile vor continua la fel încă cinci ani de acum înainte, ceea ce ne face să credem că tot ce am întreprins vizavi de prevenirea abandonului școlar, reducerea actelor de violență, derularea unor activități non-formale, care să îi motiveze pe copii să vină la școală, le vom continua, cu siguranță, pentru că rezultatul și feedback-ul părinților, al elevilor și al cadrelor didactice implicate în cadrul proiectului este unul foarte bun”, a explicat Diana Szasz, asistent manager în cadrul proiectului „Autostrada către școală”. Fiecare dintre partenerii implicați în proiect au avut, de altfel, un rol bine definit. „Fundația «Transilvania Expres» în calitate de partener 1 în cadrul proiectului «Autostrada către școală» prin experții săi de activități non-formale a planificat, organizat și implementat activitățile propuse în cadrul proiectului astfel că la finele acestuia s-au atins indicatorul și activitățile prevăzute a fi realizate”, a arătat Claudia Zaharia, expert educație non-formală. Proiectul a adus o schimbare în viața comunităților implicate. „Cu sinceritate declar că acest proiect a fost o valoare adăugată pentru comunitatea din Hârseni, pentru toată comunitatea, nu numai pentru școală. Meditațiile pentru copii au constituit un avantaj în condițiile în care noi suntem o comunitate slăbuță din punct de vedere financiar. Pe de altă parte, acest proiect a motivat copiii să vină la cursuri și să nu abandoneze. Să sperăm că va mai fi sustenabilitate în acest proiect și că Inspectoratul Școlar, prin Ministerul Educației, vor mai implementa proiecte de genul acesta”, a afirmat Mihail Naneș, directorul Școlii Gimnaziale Hârseni.

Principalele realizări

În cadrul conferinței au fost prezentate principalele realizări ale proiectului „Autostrada către școală”. Astfel, acestea au vizat înființarea unui centru de resurse pentru mediatorii școlari, cadrele didactice și specialiștii din domeniul educației și incluziunii sociale din județul Brașov, angajarea a 15 mediatori școlari și a 15 experți de implementare locală, implicarea acestora în activități de formare formală și nonformală în domenii precum mediere școlară, protecția mediului, egalitate de șanse, interculturalitate și multiculturalitate. De asemenea, în cadrul proiectului s-a facilitat dezvoltarea psiho-morală, intelectuală și fizică pentru 750 de elevi de etnie rromă, cu vârste cuprinse între 6 și 15 ani, elevi în clasele I-VIII, din 15 localități din județul Brașov (Bunești, Satu Nou, Crihalma, Hârseni, Jibert, Lisa, Arini, Sâmbăta de Sus, Recea, Șinca Veche, Vama Buzăului, Voila, Cutuș, Ticușu Vechi, Părău), prin implicarea lor în activități integrate de educație formală și nonformală, activități precum pregătire suplimentară la disciplinele de examen, cunoaștere și dezvoltare personală, concursuri, tabere, școli de toamnă, dezvoltare de cunoștințe în domenii precum competențe socio-civice, prevenire și combatere a violenței domestice, egalitate de șanse, diversitate, toleranță, drepturile copilului, drepturile omului, educație pentru sănătate, prevenirea abandonului școlar, astfel încât, pe termen lung, să se sporească șansele de menținere în școală, de reușită școlară și de integrare socială a elevilor beneficiari.

Citiți și: 

BRAŞOV. Măcar „Autostrada către şcoală” se construieşte

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button