Educaţie

BRAŞOV. 60 de elevi de-a VII-a învaţă să imprime 3D obiecte pe care le creează digital

  • protoshop-3D (1)_258388.jpg
  • protoshop-3D (6)_258389.jpg
  • protoshop-3D (7)_258390.jpg
  • protoshop-3D (2)_258391.jpg
  • protoshop-3D (9)_258393.jpg
  • protoshop-3D (11)_258394.jpg
  • protoshop-3D (12)_258395.jpg
 

Elevii unei şcoli gimnaziale din municipiul Braşov învaţă deja tehnologia viictorului: să creeze obiecte digitale pe care să le aducă în realitatea fizică prin imprimare 3D. Inițiativa face parte din programul ProtoShop, un program pilot finanțat din Fondul Științescu Brașov. 60 de elevi de clasa a VII-a de la Școala Gimnazială nr. 27 „Anatol Ghermanschi” din Brașov s-au înscris benevol la cursul care se desfășoară după ore pe parcursul a cinci săptămâni.

Proiectul este implementat de către Asociația Laborazon alături de 3D DOT, pe baza unei metode originale dezvoltate de către mentorii Alexandru Dobre și Alina Floroi. Alexandru Dobre, mentor în 3D printing, are un master în sociologie și unul în antreprenoriat și inovare, ambele obținute în Danemarca, Copenhaga și Statele Unite. Întors în Brașov, a deschis o companie care se ocupă de 3D Printing. El deține cunoștințe de prototipare în programe de creație 3D și stăpânește procesul de fabricație cu ajutorul imprimantelor 3D. Alina Floroi, mentor de marketing, este cofondator al Laborazon, care a operat primul maker space din Brașov. Printre proiectele realizate, care au implicat elevi, se număra „Laborazon Mobil”, „Facem teatru de păpuși” şi „Celest – expoziție de instalații interactive”. „Oricine poate crea cu ajutorul tehnologiei. Conceptul nostru este că pe baza unor figuri geometrice simple, respectiv volume, elevii pot crea obiecte simple estetice sau cu o utilitate – breloc, suport de pixuri sau de periuță de dinți sau mici bijuterii”, spune Alexandru Dobre. 

Copiii creează individual şi în echipă

În cadrul celor două ore săptămânale, cursanții se familiarizează cu tehnologia imprimării 3D, învață despre geometria în spațiu cu ajutorul Tinkercad, un program de design dedicat copiilor și se familiarizează cu noțiuni de marketing. Un alt câștig este că învață să genereze idei și să lucreze în echipă, aptitudini de apreciat în orice domeniu, dar mai ales în industriile creative. La finalul proiectului, vor expune obiectele cadrul unei expoziții. „Pentru noi a fost important ca ProtoShop să stimuleze antreprenoriatul de la o vârstă fragedă și să identifice talente specializate în interiorul echipelor”, spune Alina Floroi, din partea Laborazon. Orele se desfășoară în trei grupe de maxim 25 de copii în laboratorul de informatică al școlii. Fiecare cursant are la dispoziție un computer și creează individual, dar și în echipă. Elevii sunt încântați și spun că orele de la ProtoShop trec foarte repede.

Urmează să fie „şcoliţi” şi profesorii

Profesorii de la Școala Generală nr. 27  vor învăța metoda de predare a cunoștințelor despre 3D printing, astfel încât să faciliteze contactul generațiilor viitoare cu tehnologia ca aplicație pentru matematică, istorie, biologie sau în cadrul unui club de creație 3D. Directorul școlii, Victor Vijoli, spune despre proiect: „Este o șansă pentru elevii școlii noastre să aibă acces la cele mai noi metode de învățare. Vrem ca elevii noștri, alături de profesori, să fie la curent cu cele mai noi cunoștințe, utile în dezvoltarea personală și profesională”
Proiectul este implementat în parteneriat de Laborazon, 3D DOT și Școala Generală nr. 27 Anatol Ghermanschi, grație unei finanțări de 14.000 lei din Fondul Științescu Brașov. În cadrul proiectului, elevii participă gratuit la aceste cursuri, iar laboratorul de informatică al școlii intră în posesia a patru imprimante 3D didactice. 

Proiectul ar putea fi extins şi în alte şcoli

Inițiatorii ProtoShop, Alina Floroi și Alexandru Dobre, doresc să extindă proiectul și în alte școli, mai ales că metoda a fost validată de către elevii încântați, care învață cu rapiditate. Fondul Științescu este o mișcare națională care-i încurajează pe cei pasionați să le arate copiilor – prin experiment, activități practice și joc – acea latură a disciplinelor științifice care cu greu poate fi descrisă în manuale. Științescu, a cărui menire e să-i ajute pe copii să descopere sensul ultim al științelor, le oferă mentorilor – profesori, elevi, studenți, profesioniști din toate domeniile – finanțări, resurse, îndrumare, sprijin.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button