BAC 2019. Baremul de notare la română, uman şi pedagogic – clasa a XII-a
Citiţi şi:
BAC 2019. Subiectul complet la română, uman şi pedagogic – clasa a XII-a
BAC 2019. Ce le-a „picat” la română elevilor de-a XII-a
Update BAC 2019. Subiectul complet la română, real şi tehnologic – clasa a XII-a
BAC 2019. Baremul de notare la română – real şi tehnologic clasa a XII-a
BAC 2019. Aceleași reguli stricte sunt și la simulare
Examenul de bacalaureat naţional 2019 Limba şi literatura română
Clasa a XII-a
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
Simulare
Filiera teoretică – Profilul umanist; Filiera vocațională – Profilul pedagogic
· Se punctează orice formulare/modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor.
· Nu se acordă fracţiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.
· Se acordă zece puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la zece a punctajului total obţinut pentru lucrare.
SUBIECTUL I (50 de puncte)
A. (30 de puncte)
1. indicarea sensului din text al secvenței date (de exemplu: Secvența indică dorinţa de cunoaştere/nevoia de învăţare.) – 4 puncte; formularea răspunsului în enunț – 1 punct; corectitudinea exprimării, ortografie și punctuație – 1 punct 6 puncte
2. menționarea localităţii din care autorul vine la Bucureşti (Localitatea din care autorul vine la Bucureşti este Câmpulung.) – 4 puncte; formularea răspunsului în enunț – 1 punct; corectitudinea exprimării, ortografie și punctuație – 1 punct 6 puncte
3. precizarea unei caracteristici a unui matematician autentic, de exemplu: rigoarea/pasiunea cercetării/emoţia generată de o teoremă etc. – 2 puncte; justificarea răspunsului cu o secvență relevantă din text (de exemplu: „Banciu însă mi-a trecut simțul lui de rigoare, mi-a sădit afectul matematic, emoția în fața frumuseții unei teoreme și patima cercetării, fără de care nu poți fi
matematician” etc.) – 2 puncte; formularea răspunsului în enunț – 1 punct; corectitudinea exprimării, ortografie și punctuație – 1 punct 6 puncte
4. explicarea motivului pentru care profesorul Banciu a reprezentat mai mult pentru autor decât pentru colegii săi, de exemplu: autorul a urmat o carieră în domeniul matematicii/profesorul de matematică i-a fost un model etc. – 4 puncte: explicare nuanțată – 4 puncte; încercare de explicare
– 2 puncte; formularea răspunsului în enunț – 1 punct; corectitudinea exprimării, ortografie și punctuație – 1 punct 6 puncte
5. prezentarea transformării care se petrece cu elevii în primul semestru din clasa a V-a, valorificând textul dat (de exemplu: elevii capătă conştiinţa valorii proprii/sentimentul apartenenţei la un grup, dar şi pe acela al diferenţierii etc.): prezentare adecvată şi nuanţată – 4 puncte; abordare schematică, ezitantă – 2 puncte; încercare de prezentare – 1 punct 4 puncte – respectarea precizării privind numărul de cuvinte – 1 punct; corectitudinea exprimării, ortografie și punctuație – 1 punct 2 puncte
B. (20 de puncte)
‒ formularea unei opinii față de problematica pusă în discuție 1 punct
– câte 2 puncte pentru enunţarea oricăror două argumente adecvate opiniei formulate 2 x 2 puncte = 4 puncte
‒ câte 2 puncte pentru dezvoltarea corespunzătoare a fiecăruia dintre cele două argumente enunţate: dezvoltare clară, nuanţată – 2 p.; încercare de dezvoltare, schematism – 1 p. 2 x 2 puncte = 4 puncte
‒ raportarea la text în dezvoltarea oricărui argument – 3 p.; raportarea la experiența personală sau culturală în dezvoltarea oricărui argument – 1 p. 3 puncte + 1 punct = 4 puncte
‒ formularea unei concluzii pertinente 1 punct
‒ utilizarea corectă a conectorilor în argumentare: utilizare adecvată – 2 p.; utilizare parţial adecvată – 1 p. 2 puncte
‒ respectarea normelor limbii literare (0–1 greşeli lexicale sau morfo-sintactice – 1 p.; 2 sau mai multe greşeli – 0 p.) 2 puncte
‒ respectarea normelor de ortografie şi de punctuaţie (0–1 greşeli ortografice şi de punctuaţie – 1 p.; 2 sau mai multe greșeli – 0 p.) 1 punct
‒ așezarea în pagină, lizibilitatea 1 punct
În vederea acordării punctajului pentru redactare, textul trebuie să aibă minimum 150 de cuvinte şi să dezvolte subiectul propus.
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
Conţinut – 18 puncte
– prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al fiecăruia dintre cele două personaje 2 x 3 puncte = 6 puncte
· prezentare clară, nuanțată: 3 puncte;
· schematism în prezentarea statutului personajului: 1 punct
– evidențierea evoluției relației dintre cele două personaje, prin referire la două episoade/secvențe comentate 6 puncte
· prezentarea evoluției relației dintre personaje: 2 puncte
· ilustrarea evoluției relației dintre personaje, prin oricare două episoade/secvențe comentate:
2 puncte + 2 puncte = 4 puncte; simpla numire a unor episoade/secvenţe sau tendinţa de rezumare: 1 punct + 1 punct = 2 puncte
− câte 3 puncte pentru analiza oricăror două componente de structură, de compoziție şi de limbaj semnificative pentru evoluția relației dintre cele două personaje 2 x 3 puncte = 6 puncte
· analiza fiecărei componente alese, justificând relevanța acesteia pentru evoluția relației dintre personaje: 3 puncte; analiza fiecărei componente, fără justificarea relevanţei: 2 puncte; abordarea schematică: 1 punct
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.