BAC 2016. Basm, roman, caracterizare de personaj – la simulare
Elevii claselor terminale ale liceului (a XII-a şi a XI-a) au susţinut astăzi proba de Limba şi literatura română în cadrul simulării examenului de bacalaureat.
Subiectele sunt diferenţiate, nu doar pe nivel de clasă, a XI-a şi a XII-a, dar şi pentru fiecare profil: unul este pentru cei care studiază la liceu de filieră teoretică –profilul real; filieră tehnologică şi filieră vocaţională – toate profilurile (cu excepţia profilului pedagogic), iar altul pentru cei care frecventează liceul la filiera teoretică – profilul umanist; filiera vocaţională – profilul pedagogic.
Pănă când Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice va publica cele patru subiecte şi baremele de evaluare şi de notare aferente, pe care vi le vom prezenta integral, iată, pe scurt, ce au avut de rezolvat astăzi liceenii.
La clasa a XII-a, filiera teoretică, profil real-tehnologic şi vocaţional-militar, cele nouă cerinţe de la subiectul I au fost formulate pe baza unui fragment dintr-o poezie de Adrian Maniu – „În seara asta”.
La subiectul al II-lea, au avut de compus un text argumentativ de 150-300 cuvinte despre rolul dezbaterilor publice în adoptarea unor legi.
La subiectul III, au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte despre particularităţile construcţiei unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Liviu Rebreanu sau G. Călinescu.
Tot la clasa a XII-a, filiera teoretică, dar la profilul umanist şi filieră vocaţională-profilul pedagogic, cele nouă cerinţe de la subiectul I au fost pe baza unui fragment dintr-o poezie de Ştefan Petică – „Apune soarele pe dealuri”.
La subiectul al II-lea, au avut de compus un text argumentativ de 150-300 cuvinte despre rolul internetului în promovarea unei cărţi.
La subiectul al III-lea, au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte despre relaţia dintre două personaje dintr-un roman psihologic sau dintr-un roman al experienţei.
Şi elevii claselor a XI-a au susținut astăzi simularea examenului de Bacalaureat, prima probă fiind la Limba și literatura română.
Elevii de clasa a XI-a, la profil real-tehnologic şi vocaţional, au primit, la subiectul I, un fragment dintr-o poezie de Mihai Eminescu, text pe baza căruia au trebuit să identifice sinonime, rolul cratimei, folosirea unei locuţiuni, secvenţe care să contureze dimensiunea temporală a imaginarului poetic, motive literare, semnificaţii de figuri de stil, trăsături ale genului liric şi comentariul primei strofe. În total, la subiectul I, au fost 9 cerinţe.
La subiectul al II-lea, au avut de compus un text argumentativ de 150-300 cuvinte despre utilitatea telefoanelor mobile pentru omul contemporan.
La subiectul al III-lea au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte în care să prezinte tema şi viziunea despre lume, într-un basm cult studiat.
Elevii de clasa a XI-a de la filiera teoretică – profilul umanist şi filieră vocaţională-profilul pedagogic au primit anul trecut la simularea bacalaureatului un text la prima vedere de I. L. Caragiale, pe care s-au aplicat cele nouă cerinţe.
La subiectul al doilea liceenii au avut ca cerinţă scrierea unui eseu argumentativ despre importanţa vizitării muzeelor şi caselor memoriale pentru cultura generală, iar la subiectul al treilea, elevii au avut de scris un eseu despre relaţia dintre două personaje dintr-o nuvelă studiată.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.