Trenul spre Aeroportul Brașov e tras pe „linie moartă”
Trenul spre Aeroportul Brașov e tras pe „linie moartă”.
Proiectul liniei de tren pentru Aeroportul Brașov – Ghimbav bate pasul pe loc. Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici încă din decembrie 2021, iar Guvernul din august 2022. Atunci când s-a anunțat că suma alocată se ridică la 739 de milioane de lei. Se pare însă că proiectul nu are semnat contractul de finanțare. Acesta este motivul invocat de CFR Infrastructură pentru faptul că nu a fost lansat în licitație până în prezent, potrivit economedia.ro.
Proiect de 739 de milioane de lei
Încă de la sfârșitul anului 2021 se discută despre linia de tren Brașov-Aeroport Brașov (Ghimbav). Atunci când lucrările erau la doar 75% execuție și nu exista un termen concret pentru operaționalizarea acestuia.
Potrivit proiectului, linia de tren va avea lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în trei ani. Valoarea totală este de 739 milioane de lei, din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.
Investiţia presupune dublarea liniei CF Bartolomeu – Ghimbav – Codlea şi electrificarea liniei CF Braşov – Codlea. Traseul de cale ferată presupune conectarea Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav la stația CF Ghimbav pe direcția Brașov și la Magistrala feroviară 200 pe direcția Codlea (Sibiu).
Astfel, linia de racord va avea accesibilitate directă în aeroport și dinspre Făgăraș.
Putea folosi „clauza suspensivă”
Trenul spre Aeroportul Brașov e tras pe „linie moartă”. CFR Infrastructură a explicat de ce întârzie lansarea licitației pentru această linie. Compania a anunțat că nu există finanțare, din cauza căreia nu se poate demara nici o procedură de achiziție.
„Procedurile pentru achiziția proiectării și execuției lucrărilor, respectiv pentru achiziția consultanței și a supervizării lucrărilor, vor fi lansate după aprobarea și semnarea contractului de finanțare. Vă reamintim faptul că, din punct de vedere al finanțării proiectului, acesta a fost identificat la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ca fiind potențial inclus în cadrul proiectelor «Trenuri metropolitane»”, au transmis reprezentanții CFR.
Explicațiile CFR Infrastructură sunt contrazise chiar de exemple pe care tocmai compania le-a folosit. Lansarea licitațiilor se poate face cu procedura de clauză suspensivă. Ce presupune aceasta? „Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului/contractelor execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare”.
Un alt exemplu de clauză suspensivă este Centura Bușteni, proiect transferat de la CNAIR la CJ Prahova.
De asemenea, conducerea companiei de căi ferate a prezentat etapele parcurse de la aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi până în prezent. CFR susține că a pregătit caietele de sarcini.
„După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, prin Hotărârea de Guvern nr. 1010/2022, Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a pregătit atât documentația necesară pentru achiziția Proiectării și Execuției lucrărilor, cât și documentația pentru achiziția serviciilor de Consultanță și Supervizare Lucrări, astfel încât, după obținerea finanțării să poată demara, în cel mai scurt timp, procedurile de achiziție necesare implementării proiectului Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”, au transmis reprezentanții CFR.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.
700 de milioane pentru 20 de kilometri? Dar ce, se ocupă Necolaiciuc de „investiție”?
[…] Consiliul Județean Brașov anunță că, la solicitarea formulată de preşedintele instituției, Todorică-Constantin Şerban, conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a emis joi Ordinul nr. 2356/28.12.2023 pentru actualizarea anexei de proiecte analizate, aprobate şi propuse spre implementare de către Compania Naţională… Citeşte mai mult »