Studiu. Piaţa bunurilor de larg consum a crescut cu 7% în 2017
În anul 2017, piaţa bunurilor de larg consum din România a crescut cu 7%, comparativ cu 2016, ca urmare a majorării prețurilor, arată un studiu publicat de GfK.
Cea mai mare creștere, de aproape 10%, au înregistrat-o produsele de îngrijire a locuinţei. Peste media pieţei au crescut şi lactatele, alimentele ambalate şi băuturile.
La finalului anului 2017, comerţul modern a consemnat o cotă de piaţă de 59%, în creştere cu 1,4 puncte procentuale faţă de 2016. Pentru români, marile magazine rămân principalul loc în care își fac aprovizionarea.
„Hipermarketurile rămân cel mai important canal modern de cumpărare. Pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumpărători, însă coşurile au rămas la nivelul anului precedent. Magazinele de tip discount au avut vânzări în creştere datorită faptului că oamenii au plătit în medie mai mult la fiecare act de cumpărare şi au achiziţionat mai des din aceste formate. Supermarketurile au beneficiat de o frecvenţă medie de cumpărare mai ridicată şi de coşuri mai mari. Rămân în continuare cel mai vizitat retailer”, menționează cercetarea.
În schimb, magazinele de proximitate au avut cea mai bună dinamică. „Au reuşit să recruteze noi cumpărători, i-au atras mai des în magazine şi i-au convins să cheltuiască sume mai mari la un act de cumpărare. Evoluţia pozitivă a fost influenţată şi de expansiunea acestor formate. În ansamblu, în 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate”, precizează studiul.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.