Economic

Sondaj. Companiile de bună credinţă sunt cele mai afectate de măsurile de combatere a fraudei de TVA

 

Măsurile de combatere a fraudei de TVA afectează mai mult companiile de bună credinţă decât pe cele frauduloase, potrivit unui sondaj realizat recent de PwC România.

Astfel, 55% dintre reprezentanţii firmelor au considerat că măsurile legislative fiscale impuse pentru a ţinti metodele de fraudare afectează mai mult societăţile de bună credinţă decât pe cele frauduloase pentru că le cresc costurile de conformare; 52% au indicat controalele fiscale încrucişate întrucât generează consum suplimentar de resurse din partea companiilor şi 50% au apreciat că frauda conduce la concurenţă neloială care are efect asupra integrităţii şi bunei funcţionări a pieţei.

Alte implicaţii menţionate au fost lipsa predictibilităţii fiscale (49%), denaturarea preţurilor de pe piaţă (47%) sau costurile neprevăzute cu TVA (39%).

„Autorităţile fiscale au impus în ultimii ani mai multe măsuri pentru a reduce frauda şi evaziunea fiscală, cel mai recent exemplu fiind split TVA, adoptat în ciuda dezavantajelor evidente şi a lipsei de garanţii că va reduce frauda. Pentru majoritatea contribuabililor oneşti, aceste decizii au mărit costurile şi au necesitat alocarea suplimentară de resurse pentru a îndeplini cerinţele legale. În acelaşi timp, ei nu au observat o scădere dramatică a fraudei astfel încât efortul lor să fie compensat printr-o ameliorare a mediului economic. Prin urmare, nu ne surprinde, deşi la prima vedere pare paradoxal, că societăţile au ajuns să considere că cel mai mare impact al fraudei de TVA resimţit în activitatea lor este indus de măsurile legislative şi administrative ale autorităţilor luate tocmai cu scopul de a combate fenomenul şi, implicit, de a sprijini contribuabilii corecţi”, a declarat Daniel Anghel, partener şi lider al departamentului de taxe şi consultanţă juridică în cadrul PwC România.

La sondajul referitor la „Consecinţele fraudei în materie de TVA” au participat 60 de respondenţi din companii din diverse domenii: retail, industria auto, servicii financiare, producţie industrială, industria farmaceutică, servicii IT, activităţi imobiliare, industria energetică, industria petrolului şi gazelor. Scopul acestuia a fost de a identifica atât modul în care companiile resimt efectele fraudei în materie de TVA, precum şi cel în care îşi selectează partenerii de afaceri pentru a evita implicarea involuntară în fraudă.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button