Economic

Referitor la impozitul minim pe cifra de afaceri

Referitor la impozitul minim pe cifra de afaceri.

Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR) este singura care reprezintă distribuția tradițională a bunurilor de larg consum pe teritoriul național, având în componență 39 de membri cu o cifră de afaceri însumată de cca. 3,8 miliarde euro.

Referitor la subiectul aflat în dezbatere publică privind eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA) prin asumarea de către Guvernul României a pachetului II de măsuri, ACDBR a subliniat următoarele:

  • IMCA a afectat serios bugetele companiilor românești cu cifra de afaceri mai mare de 50 de milioane de euro, nu pe cele multinaționale. ACDBR a susținut încă de la instituirea IMCA în 2023 că acest tip de impozitare alternativă la impozitul de 16% pe profit este neconcurențial, afectând companiile românești și a cerut Ministerului Finanțelor eliminarea acestor bariere economice care afectează competitivitatea firmelor românești.
  • Marjele de profit ale companiilor de distribuție sunt între 0,7% – 3,5% din cifra de afaceri, specificul acestui tip de comerț fiind realizarea de volume de piață, nu prețuri mari de vânzare. Sunt, în acest moment, companii românești care au accesat credite bancare pentru a putea plăti IMCA, alternativa fiind de a închide activitea după 35 de ani de la înființare …
  • IMCA a reprezentat, din perspectiva calculării bugetului de venituri al României, o Fata Morgana, generând cifre nerealiste, nesustenabile, care aveau menirea de a diminua pe hârtie deficitul de venituri la bugetul de stat. Conform declarațiilor ministrului Alexandru Nazare prin care argumenta la mijlocul lunii august a.c. eliminarea din Codul fiscal a IMCA începând cu 1 ianuarie 2026, acest tip de impozit nu și-a atins obiectivul de politică publică: „în loc de ținta de 5-7 miliarde de lei asumată de Guvern, la bugetul de stat s-au adunat doar 1,2 miliarde de lei”.
  • Supravegherea comportamentului fiscal al companiilor multinaționale trebuie făcută prin control fiscal al ANAF asupra prețurilor de transfer, nu prin instituirea unui tip de impozit artificial, injust, neconcurențial.

Referitor la impozitul minim pe cifra de afaceri

Solicităm mediului politic să nu transforme acest subiect în teren de dispută politică! IMCA a fost un exercițiu fiscal de 2 ani care nu avea cum să își atingă obiectivele, a produs prejudicii companiilor românești utilizând în comunicarea publică aparența luptei cu multinaționalele, a relatat ACDBR într-un comunicat de presă.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Back to top button