Economic

Protecția Consumatorilor a descoperit cum e cu trenul. Lista lungă de nereguli

 

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat, la nivel naţional, o serie de acţiuni de control, în perioada 6-7 februarie, care au vizat condiţiile de transport pe căile ferate, precum şi serviciile de alimentaţie oferite consumatorilor în zona gărilor, conform unui comunicat al instituției. Potrivit sursei citate, au fost verificaţi 398 operatori economici care prestează servicii în domeniul transportului feroviar de călători şi operatori economici care îşi desfăşoară activitatea în incinta sau în apropierea gărilor, constatându-se abateri la 295 (aproximativ 74 %) de la prevederile legale in vigoare privind protecţia consumatorilor.

Comisarii ANPC au depistat, în timpul acţiunilor de control, o serie de abateri:
• în spaţiul destinat circulaţiei calatorilor din incinta gărilor existau găuri în paviment, lipseau bucăţi de piatra/gresie, canale/guri de canal neconforme;
• condiţii igienico-sanitare necorespunzătoare în compartimente, iar fotoliile cu care sunt dotate acestea aveau tapiţeria pătată, ruptă, cu cotiere rupte, murdare, tetiere murdare;
• în zona peroanelor, băncile destinate călătorilor nu erau şterse complet de zăpadă pentru a putea fi utilizate;
• peronul nu era înălţat şi se afla la o distanță destul de mare de tren, fiind îngreunat, astfel, accesul în tren şi punându-se în pericol securitatea călătorilor ;
• rampele pentru persoanele cu dizabilităţi nu erau curăţate de zăpadă, existând şi crengi de copaci rupte, ce blocau calea de acces;
• pereţii şi tavanul din interiorul staţiilor erau insalubre prezentând pete de mucegai şi infiltraţii;
• ferestrele sălilor de aşteptare erau sparte şi neigienizate, existând păsări în interiorul clădirii;
• în zona peroanelor, existau gunoaie şi saci de plastic de gunoi neridicaţi;
• lipsa burlanelor de scurgere a apelor pluviale;
• lipsa scaunelor sau scaune insuficiente în sălile de aşteptare;
• finisajele pasajelor subterane erau deteriorate, cu trepte ciobite, pereţi/tavane scorojiţi, cu infiltraţii de apa;
• toaletele erau neigienizate şi scaunele murdare;
• în sălile de aşteptare pereţii erau exfoliaţi, existau pânze păianjen pe tavan şi pereţi, tocăria era deteriorată şi exfoliată, coşurile de gunoi aveau tabla ruginită;
• recipientele pentru săpun lichid erau goale, iar o parte din chiuvete nu aveau baterie sanitară;
• la toaletele pentru bărbaţi era un miros pestilenţial de urină şi amoniac, din cauza neigienizării corespunzătoare a pisoarelor;
• în unele gări peroanele şi căile de acces către liniile ferate nu aveau rampe pentru persoane cu dizabilităţi, diferenţa de nivel fiind foarte mare de la peron la scara trenului;
• lipsa iluminării peronului;
• săli de aşteptare fără instalaţie de încălzire;
• în unele săli de aşteptare exista mobilier cu parţi lipsă, înveliş degradat, iar grupurile sanitare aveau pereţii cu porţiuni degradate, uşile cabinelor nu erau prevăzute cu sistem de închidere fiind legate cu sfoara sau bucăţi de material plastic;
• în sălile de aşteptare caloriferele şi pavimentul erau murdare, neigienizate şi existau deşeuri depozitate după calorifere;
• info-chioșcurile din sălile de aşteptare erau defecte;
• la intrarea în anumite gări existau porţiuni lipsă de scări (măcinate);
• în tunelurile pietonale scările erau acoperite cu mocheta antiderapantă, depreciată pe anumite porţiuni (bucăţi lipsă sau capete desprinse).
Operatorii economici care îşi desfăşurau activitatea în incinta sau în apropierea gărilor au fost sancţionaţi pentru următoarele abateri:
• comercializare de produse preambalate, neetichetate individual în totalitate şi comercializare de produse de patiserie vrac cu data limită de consum afişată la locul de vânzare de 48 ore, față de 24 ore cât prevede Regulamentul 1169/2011 şi fără a avea afişat pe eticheta de preţ ingredientele alergene;
• comercializare de prăjituri fără a se realiza informarea consumatorilor, la locul de vânzare, cu privire la faptul că au fost aprovizionate în stare congelată;
• comercializare de fursecuri preambalate ce prezentau pe ambalajul individual doar numărul de lot, celelalte informaţii regasindu-se pe ambalajul comun, fără a fi accesibil consumatorilor;
• comercializare de diferite salate vrac cu modificări evidente de calitate: oxidare la suprafaţă, aglomerări şi miros nespecific acidifiant şi fără a avea afişate ingredientele alergene (ouă, pește, muştar);
• schimbarea stării termice la unele tipuri de carne, acestea fiind congelate în cadrul unităţii;
• comercializare de produse de patiserie cu denumire incorecta în raport cu ingredientele utilizate în procesul de preparare;
• existența în unitatea de producţie de materii prime cu data durabilităţii minimale depăşită (drojdie, chocolatier white waffle);
• în spaţiul frigorific din dotare, nu erau respectate condiţiile de vecinătate impuse de legislaţia sanitara in vigoare;
• lipsa substanţelor pentru dezinfecţia ouălor în coaja utilizate în procesul de preparare;
•utilajele din dotare, mesele de lucru şi spațiile frigorifice prezentau strat gros de grăsime aderentă pe suprafeţe şi substanţe organice arse;
• cântarele electronice din dotare utilizate în unitate nu erau verificate metrologic;
• decongelarea peştelui se realiza la temperatura mediului ambiant;
• spaţiul frigorific de depozitare pentru produsele: mici traşi, carnaţi proaspeţi, scăricica prezenta grătare cu vopseau exfoliata şi zone de rugina precum şi urme aderente de resturi organice;
• recipientul în care era păstrat muştarul utilizat în meniu era neetichetat în totalitate şi depreciat;
• pâinea era păstrata în saci menajeri;
• pereţii şi pavimentul unităţii precum mesele din dotare prezentau zone depreciate, cu gresia lipsa şi grăsime aderenta pe suprafaţă;
• nu se realiza informarea consumatorilor cu privire la ingredientele alergene şi cu privire la gramajul preparatelor la grătar;
• se preparau covrigi şi produse de patiserie cu ingrediente ce nu conţineau elemente de identificare si caracterizare;
• recipientul în care se fierbeau covrigii prezenta un lichid mâzgos şi murdar;
• frigiderul în care se depozita aluatul prezenta murdărie, iar tăvile erau degradate.
Ca urmare a deficiențelor constatate, organele de control au dispus următoarele măsuri:
• oprirea temporară de la comercializare a 549 kg produse alimentare în valoare de 3.959 lei şi de produse nealimentare în valoare de 841 lei, până la intrarea în legalitate;
• oprirea definitivă şi scoaterea de la comercializare a cantităţii de 284 kg produse alimentare în valoare de 4.211 lei şi de produse nealimentare în valoare de 875 lei, produse posibil periculoase pentru consumatori;
• aplicarea de 372 sancţiuni contravenţionale, constând în 167 avertismente şi 205 amenzi contravenţionale însumând 1.213.500 lei, pentru încălcarea reglementarilor privind protecţia consumatorilor.
• au fost dispuse 10 măsuri de oprire temporară a prestării serviciului


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare