Economic

Pentru un Black Friday mai sigur

Pentru un Black Friday mai sigur

De Black Friday 2022, Aplicația InfoCons vine în ajutor prin noua facilitate dedicată electronicelor și electrocasnicelor. Aplicația face posibilă scanarea codului QR de pe eticheta energetică a produselor electrocasnice și a dispozitivelor electronice, pentru aflarea informațiilor precum:

  • Calculator pentru consumul de energie;
  • Clasa energetică;
  • Producător;

Informații generale

  • Compararea cu alte produse similare;
  • Reciclare;

Din categoria produselor electrocasnice și a dispozitivelor electrice ale căror coduri QR pot fi scanate cu Aplicația Gratuită InfoCons fac parte:

  • Frigidere;
  • Mașini de spălat vase;
  • Mașini de spălat haine;
  • Uscătoare;
  • Televizioare și monitoare pentru computer.

Aplicația gratuită InfoCons facilitează și verificarea corectitudinii informațiilor afișate pe produsele electrocasnice și dispozitivele electrice. Astfel, prin scanarea codului QR de pe eticheta energetică pot fi comparate informațiile generate de aplicație cu informațiile înscrise pe produs. Asta pentru a observa dacă produsul respectiv se încadrează într-adevăr în clasa menționată pe etichetă sau dacă, dimpotrivă, informațiile diferă.

Sfaturi de Black Friday

InfoCons sfătuiește consumatorii care doresc să achiziționeze produse în perioada Black Friday să:

– monitorizeze timp de 30 de zile prețurile produsului pe care doresc să îl achiziționeze, pentru ca reducerea să fie una reală;

– verifice la momentul achiziției dacă produsul se află pe stoc;

– verifice dacă prețul afișat este integral (conține sau nu TVA);

– fie atenți dacă prețul include și costurile de livrare ale produsului ;

– verifice, înainte de a trimite comanda, dacăp prețul fiecărui produs din coșul de cumărături este același cu prețul redus indicat atunci când a fost ales produsul.

Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații:

  • Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
  • Caracteristicile esențiale ale produsului;
  • Prețul cu toate taxele incluse;
  • Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • Modalitățile de plată și de livrare;
  • Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
  • Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Nu avem reducere la drepturi

„Black Friday ar trebui să fie un moment, o zi, însă în România a devenit o săptămână, o lună sau chiar mai mult. O perioadă care este mai mult pentru marketing. Indiferent de perioadă, cetățeanul în calitatea lui de consumator să nu uite că indiferent de cuantumul reducerii, nu avem reducere la drepturi. Avem aceeași garanție de 2 ani pentru produsele de folosință îndelungată, avem același drept de a returna produsele cumpărate online în termen de 14 zile, avem aceleași drepturi de a fi informați cu privire la caracteristicile produselor, însă degeaba avem drepturi, dacă nu le exercităm. Cred că Black Friday ar putea fi o zi, o săptămână, o lună sau chiar mai mult, în care fiecare dintre noi, cu atiudine, să ne exercităm drepturile, să ne informăm înainte de a cumpăra, să scanăm produsele electronice și electrocasnice cu Aplicația InfoCons și să luăm în calcul costul real al produselor, mai ales pentru electronice și electrocasnice și din punct de vedere al consumului de electricitate pentru perioada de durabilitate sau măcat pentru cei doi ani de garanție”, a declarat Sorin Mierlea – președinte InfoCons.

Pentru un Black Friday mai sigur


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
2 ani în urmă

[…] comerciale. Majoritatea respondenţilor din Europa consideră că brandurile trişează de Black Friday şi Cyber Monday (64%). La rândul lor, 36% spun că nu s-au întâlnit niciodată cu oferte […]

Back to top button