Economic

Patronatele din turism cer promovarea României, educarea forței de muncă și îmbunătățirea parteneriatului public-privat

 

Patronatele și asociațiile profesionale din turism s-au reunit, recent, cu ocazia Târgului de Turism al Românei, și au dezbătut cele mai urgente probleme, care afectează dezvoltarea turismului românesc, informează Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT).

La eveniment au participat Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), Asociația de Ecoturism din România (AER), Bucharest Tourism Board (BTB), Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică (FAPT), Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), Organizația Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR) și Clubul Profesioniștilor din Turism (SKAL).

„Cele nouă patronate și asociații din industria ospitalității se declară nemulțumite de neimplicarea autorităților în dezvoltarea turismului românesc, lucru care a dus la o promovare aproape inexistentă a României, lipsa forței de muncă calificate pe segmentul turism și HORECA și, nu în ultimul rând, absența parteneriatului dintre stat și mediul de afaceri. Reprezentanții mediului privat susțin crearea unui parteneriat public-privat, pe modelul de succes din țări cu tradiție și rezultate notabile în turism, venind cu propunerea înființării «Organizației Române de Turism», pentru a permite astfel colaborarea dintre autoritățile publice și sectorul privat. Promovarea României trebuie să fie o prioritate a autorităților centrale și locale. De la alegerea participării României la târguri de turism și până la desființarea birourilor de promovare din străinătate, autoritățile de resort au luat decizii unilaterale, fără implicarea mediului privat, care ar fi putut contribui prin know-how sau la o mai bună vizibilitate a țării în plan extern”, se arată în comunicatul de presă al ANAT.

În opinia patronatelor, legea turismului e nevoie să proiecteze o viziune a turismului la nivel național, având în centru conceptul de destinație și organizația de management a destinației (OMD) atât la nivel local, cât și la nivel național (ORT). Acestă abordare este absentă din propunerea de lege a turismului, în condițiile în care ar fi trebuit să fie centrul acesteia.

De asemenea, este primordial ca turismul să se afle printre prioritățile statului, iar patronatele își doresc ca noul ministru de resort să ia deciziile favorabile acestui sector, mai ales că este „un domeniu de importanță strategică națională”.

„Un următor pas pentru asociațiile și patronatele de profil este crearea unei structuri care să le regrupeze într-o voce unică, puternică și întru totul reprezentativă pentru ansamblul turismului românesc, într-un spirit unit de profesionalism și dorința de bine pentru România turistică”, subliniază ANAT.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button