Economic

OFICIAL. Consiliul Concurenţei a lansat platforma „Monitorul preţurilor la alimente”

 

Consiliul Concurenţei a lansat, astăzi, platforma „Monitorul preţurilor la alimente”, care permite compararea a peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din România.

„Când am o listă de cumpărături, pot cu uşurinţă compara preţurile, fără să merg din magazin în magazin. O fac mai uşor, de pe telefon sau computer. Pe oameni îi interesează preţurile cele mai mici şi această transparenţă în piaţă va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul preţurilor mai mici, astfel facem concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine. Urmărim convergenţa preţurilor spre nivelul cel mai scăzut”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, la evenimentul de lansare a platformei.

În cazul în care informaţiile de pe aplicaţie sunt altele, consumatorii pot sesiza acest lucru la Consiliul Concurenţei sau la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

„O să lucrăm cu magazinele, dacă informaţiile sunt greşite. Am cooperat până acum foarte bine cu marile lanţuri de magazine, dar avem şi un plan B, putem aplica sancţiuni dacă informaţiile nu sunt corecte. Începem cu vorba bună, dar avem tot timpul şi bâta”, a explicat oficialul.

„Monitorul preţurilor la alimente” poate fi accesat la nivelul întregii țări de pe mobil, tabletă sau PC. Aplicația pentru mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www.monitorulpreturilor.info.

Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziționeze, precum și prețurile practicate de acestea. Astfel, ei fac o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, fapt ce contribuie la amplificarea concurenței pe piața de retail alimentar.

Până în acest moment, lanțurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Consiliul Concurenţei a lansat la 1 iulie 2019 platforma „Monitorul Preţurilor pentru Carburanţi”, care conţine informaţii despre tarifele practicate în marile lanţuri de benzinării din România.

La sfârşitul lunii decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a semnat un contract cu firma Maguay pentru realizarea aplicaţiei, atât pentru carburanţi, cât şi pentru alimente, contractul având o valoare de 1,42 milioane de lei.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare