OFICIAL. Băncile şi consumatorii au încheiat 197 de înţelegeri amiabile în acest an
Băncile şi consumatorii au încheiat, în acest an, 197 de înţelegeri amiabile, intermediate de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), faţă de 97 de înţelegeri pe tot parcursul anului 2018, informează instituţia.
În primele trei trimestre din 2019, s-au format peste 560 de dosare de conciliere în cadrul CSALB, faţă de 550 de dosare în aceeaşi perioadă a anului precedent. Totodată, cererile înregistrate în primele nouă luni din 2019 au crescut cu 38%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2018.
„Aspectele pe care le dorim îmbunătăţite în perioada următoare sunt legate de activitatea de conciliere în rândul IFN-urilor şi rata de respingere a cererilor în cazul unor bănci comerciale. Ne dorim ca, la finalul anului, la nivelul întregului sistem bancar, aproximativ 70% din cererile de conciliere să fie acceptate de bănci şi transformate în dosare de conciliere”, a explicat Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.
Până în luna octombrie, 350 de consumatori s-au împăcat cu băncile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu 39% mai mulţi faţă de situaţia de la finalul T3 din 2018. În acest an, în 90% din negocieri părţile au acceptat soluţia propusă de conciliatori, iar în 10% din cazuri cel puţin una dintre cele două părţi a refuzat-o.
CSALB este o instituţie înfiinţată ca urmare a unei directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni, negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.