Economic

MFP actualizează modelul şi conţinutul Declaraţiei 112

 

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) actualizează modelul şi conţinutul Declaraţiei 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate în urma modificărilor în domeniul legislaţiei fiscale apărute în ultima perioadă, potrivit unui proiect de ordin publicat recent de instituţie.

Modificările au fost elaborate în colaborare cu Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale şi Ministerul Sănătăţii.

„Declaraţia 112 cuprinde atât informaţii privind obligaţiile fiscale ale contribuabililor, cât şi informaţii necesare stabilirii prestaţiilor sociale potrivit legislaţiei specifice, acordate de Casa Naţională de Pensii Publice, de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială”, se arată în comunicatul de presă al MFP.

Proiectul de ordin stabileşte, printre altele, actualizarea casetelor privind înscrierea cifrei de afaceri şi a ponderii cifrei de afaceri din activităţile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul Fiscal (construcţii  – n.r.), în vederea acordării facilităţilor fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condiţiilor aplicării acestora; introducerea unor casete informative cu privire la persoanele detașate în/din România cât și cu privire la statul în care se datorează contribuțiile sociale obligatorii, respectiv detașate cu sau fără formularul portabil A1, precum şi actualizarea codurilor CAEN pentru angajatorii care beneficiază de facilitățile fiscale prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul Fiscal.

Totodată, vor fi introduse noi casete în Secţiunile A şi B pentru declararea bazelor de calcul şi a contribuţiilor sociale obligatorii aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariului realizate de persoanele fizice care îşi desfăşoară activitatea la angajatorii din domeniul construcţiilor.

„Proiectul de act normativ vizează rezolvarea problemelor semnalate din practică prin modificarea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (Declaraţia 112) corespunzător cu modificările din legislaţia specifică, generate de modificările Codului Fiscal ca urmare a prevederilor OUG nr. 43/ 2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor măsuri în domeniul investiţiilor precum şi de necesitatea actualizării anexelor şi instrucţiunilor de completare a declaraţiei”, precizează MFP.

Declaraţia 112 se depune de către angajatori, iar formularul se completează electronic. Proiectul de ordin poate fi consultat la rubrica „Transparență decizională”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Citeşte şi...
Close
Back to top button