Economic

Massif Festival din Poiana Brașov, pierdere în 2023 / Cum stau celelalte festivaluri Untold

Massif Festival din Poiana Brașov, pierdere în 2023 / Cum stau celelalte festivaluri Untold

România a devenit țara festivalurilor, însă, paradoxal, aproape toate evenimentele importante de acest gen pierd zeci de milioane de lei pe an, arată jurnaliștii de la „Fanatik”, care au aflat câți bani produc festivaluri precum Untold, cu „puiul” de la Brașov – Massif, Electric Castle sau Saga și cine sunt oamenii care se află în spatele lor.

Massif 2023

Festivalul Massif Winter Festival, organizat în luna martie – în două ediții consecutive, prima în 2023 – la Poiana Brașov, îl are în spate pe Sebastian-Dorel Ferenț, cunoscut drept director muzical al festivalului Untold. Evenimentul este organizat de Massif Estate SRL, firmă înregistrată în Cluj, care în 2023 a declarat o cifră de afaceri de 9,4 milioane lei și o pierdere de 1,5 milioane lei. Datoriile firmei erau, la finalul anului trecut, la 1,7 milioane lei.
Massif Estate SRL este împărțită între doi asociați: Untold Universe SA (90%) și Touring Eurolines SA (10%). Untold Universe SA nu a avut cifră de afaceri în 2023, dar a înregistrat o pierdere de 2,1 milioane lei. Celălalt partener, firma de transport Eurolines, a avut un profit de 3,1 milioane lei, la o cifră de afaceri de 4,1 milioane lei.

Neversea

Festivalul Neversea, care se desfășoară în luna iulie, la Constanța, este organizat de Neversea SRL, firmă administrată de același Sebastian Dorel Ferenț, și deținută de Untold Universe SA (83,33%), Asociația Untold (11,67%) și Untold SRL (5%).
Neversea a mers pe pierdere în 2023, cu 2,2 milioane lei, în ciuda unei cifre de afaceri de 38,1 milioane lei. Societatea care organizează festivalul are sediul în Cluj, acolo unde se află și celelalte companii din „universul” Untold.

Electric Castle

Electric Castle, festival care se desfășoară în luna iulie, la Bonțida (județul Cluj), îi are în spate pe Mihai-Alin Păun și Iulian Obogeanu, asociați în societatea Festival Tickets Management SRL (96%, respectiv 4%). Cei doi investitori au o vastă experiență în domeniul HoReCa, însă organizarea unui festival precum Electric Castle a fost un mare pariu pentru ei, pe care l-au câștigat.
Electric Castle este unul dintre puținele festivaluri din România care nu merg în pierdere, chiar dacă profitul nu este unul impresionant. În 2023, cifra de afaceri a societății care produce evenimentul a fost de 53 de milioane de lei, profitul de 25.000 de lei, iar datoriile de 12,2 milioane lei.

Untold

Untold, considerat printre cele mai importante festivaluri din Europa, este operat de societatea Untold SRl din Cluj, care a înregistrat o pierdere de 3,8 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 24,2 milioane lei. De altfel compania nu a mai avut profit de cinci ani, cea mai dificilă perioadă fiind cea din pandemie, când a înregistrat pierderi de peste 17 milioane lei (2020 și 2021). În prezent, datoriile Untold SRL au ajuns la aproximativ 40 de milioane de lei.
Untold SRL este deținută de Untold Universe SA, în spatele căreia se află Bogdan Buta, prin Novus Capital SRL. Administrator al societății este clujeanul Sebastian Dorel Ferenț.
De asemenea, Untold SRL este asociat în Untold Production SRL, Mainstage Agency SRL și Neversea SRL.

„Beach, Please!”

„Beach, Please!”, declarat cel mai mare festival de muzică urbană din Sud-Estul Europei, care se desfășoară în iulie, la Costinești, are în spate două companii: Global Records SRL și Urban Nights SRL. Global Records este una dintre cele mai importante case de producție muzicală din România, cu o cifră de afaceri de 136 de milioane lei și un profit de 13 milioane lei.
În spatele Global Records se află I Love Music&Fun SRL (48,3%), firmă deținută de Elena Alexandra Apostoleanu (cunoscută în showbiz sub numele de Inna), Global Records Group SRL (26,67%, deținută de familia Gîtiță din Constanța) și Ștefan Lucian Gîtiță (impresar și fost iubit al Innei).
Urban Nights SRL este deținută de George Carabelea, producătorul general al festivalului „Beach, Please!”. În 2023, firma lui Carabelea a avut o cifră de afaceri de 13,9 milioane lei și o pierdere netă de 358.000 de lei. A fost doar al doilea an de activitate, iar datoriile societății au ajuns la peste un milion de lei.

Summer Well

Summer Well Festival, ultimul mare eveniment al toamnei, programat în luna august, la palatul Știrbey din Buftea, este deținut de Livada Advertising, societate patronată de Alexandru și Elena Mitoi, din București. Alexandru Mitoi mai apare asociat unic și administrator la Easytickets Media.
Festivalul Summer Well a adus organizatorului un profit de 145.000 de lei, la o cifră de afaceri de 20,5 milioane lei, în anul 2023. Cel mai important profit a fost realizat în 2022, când Livada Advertising a declarat un profit de 4,7 milioane lei.

Mai multe, pe Fanatik.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
vax populi
1 luna în urmă

Cum sunt celelalte ? Pai,vorba lui Cheloo: “nu sunt la pamant,dar sunt in plin picaj”.Hai c-am glumit.Untold CJ ramane cel mai mare si bun din Romania.Pai,cu URSUS sponsor,ma ? Acum,cand au omorat-o NEVINOVATA pe sora de la Busteni ? Pai,se… Citeşte mai mult »

mihai
1 luna în urmă

Cam ce “afacere” e asta daca ai pierdere 5 ani la rand? Te tine taticu si mamica in brate, sau cum?

Back to top button