Economic

Licitație cu HIBE pentru Autostrada Comarnic – Brașov! API susține că, din acest motiv, proiectanții serioși stau deoparte…

 

Potrivit Asociației Pro Infrastructruă (API), licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov are o serie de probleme, printre care o valoare estimată mică sau o documentaţie cu erori. Din această cauză, a fost depusă o singură ofertă, iar proiectanţii serioşi nu se implică.

„La licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, proiectanţii serioşi au stat deoparte, fiind depusă o singură ofertă. Principalele cauze: contractul complet debalansat, numeroasele erori şi neconcordanţe din documentaţie, valoarea estimată foarte mică sau modalitatea de plată doar la finalul serviciilor prestate”, a punctat Asociaţia Pro Infrastructură.

Conform sursei citate, în cadrul solicitărilor de clarificări din partea celor interesaţi, aceştia au ridicat problema valorii estimate de Compania de Drumuri pentru acest contract extrem de complex (57 milioane lei), sub 1% din valoarea investiţiei.

„Pentru o pregătire temeinică, în special pentru o autostradă montană, cele mai bune practici vorbesc despre procente de 3-5%. În plus, Compania de Drumuri a omis să includă formularele financiare pentru studiile geotehnice la tunele, nefiind clar dacă aceste sume consistente au fost incluse sau nu în valoarea estimată”, susține API, continuând analiza: „Compania de Drumuri va putea solicita studii suplimentare la discreţie, va putea opri în orice moment plăţile în funcţie de finanţarea de la bugetul de stat, va putea modifica, suspenda şi rezilia contractul după bunul plac, în timp ce proiectantul nu va avea parte de aceleaşi pârghii contractuale în cazul în care CNAIR nu îşi face treaba, neavând posilibilitatea de a solicita daune financiare”.

Conform API, plăţile se vor face doar la finalizarea studiilor de teren, geotehnice, de fezabilitate, a acordului de mediu sau proiectului tehnic. Așadar, prestatorii vor trebui să vină de acasă cu zeci de milioane de lei până să fie plătiţi (dacă vor fi plătiţi, existând şi posibilitatea ca statul să nu bugeteze respectivele sume): „Concluzia este previzibilă şi în acelaşi timp tristă: competiţia sănătoasă a fost anulată, iar singurul ofertant, Consitrans, este recunoscut pentru marile probleme în a livra proiecte de calitate şi la timp (spre exemplu A7 Ploieşti-Bacău sau A13 Sibiu-Făgăraş)”.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button