ÎMPRUMUTURI EN-GROS. „Autostrada Comarnic – BRAȘOV, un exemplu de cum să-ți bați joc de România”; cine a spus asta?!…
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a vorbit la Digi 24 despre faptul că România are nevoie de 40 de miliarde de euro (!) pentru a-și pune la punct infrastructura rutieră și feroviară. Banii ar veni din împrumuturi externe luate pe o perioadă de 10 ani. „România își permite acest lucru”, în opinia ministrului. Bode a mai spus că în acest an ar putea fi dați în folosință între 45 și 100 de kilometri de autostradă. De văzut…
În ceea ce privește Autostrada Comarnic – Brașov, poate subiectul nr. 1 dezbătut în țara noastră în acest început de an, Lucian Bode a declarat pentru sursa citată: „Autostrada Comarnic – Brașov este exemplu de cum să îți bați joc de România. Noi trebuie să împărțim în două ca termene și așteptări: pe termen scurt și mediu și pe termen lung. Pe termen scurt, trebuie să rezolvăm cele două variante ocolitoare Comarnic și Bușteni. Trebuie să rezolvăm într-un timp scurt, pentru că bani sunt. Până la sfârșitul lunii ianuarie, prim-ministrul va ieși și va spune care este soluția. Avem un drum județean Câmpina – Valea Doftanei – Săcele, 61 de km. Jumătate astfaltat, jumătate pietruit. Cel pietruit este prins în PNDL. Trebuie să îl facem funcțional pentru micul trafic. Ar fi 18 milioane de euro, cred că ne permitem acești bani. Componenta de autostradă, ar trebui să decidem în legătură cu acel PPP, în care eu, personal, nu cred. Am avut deja discuții cu Banca Mondială, BEI, BERD, parteneri tradiționali… O variantă de PPP în care îi aduci alături pe partenerii financiari externi este posibilă, dar în același timp România își permite să investească 1 miliard de euro pe un proiect multianual”.
Lucian Bode a mai precizat în privința traficului infernal de pe DN 1 de sărbători: „Am făcut 6 ore și jumătate de la București la Brașov. Frustrarea e cu atât mai mare cu cât ești într-o funcție de decizie”.
Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructură a precizat, într-un comunicat, că nu sunt prioritizate principalele investiții pe fonduri europene, așa cum susține Guvernul Ludovic Orban. Printre proiectele subfinanțate exemplificate se află și A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian.
„Solicităm premierului și ministrului Transporturilor să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenți decât predecesorii lor!”, este finalul comunicatului.
CITEȘTE ȘI: Autostrada Comarnic – BRAȘOV, într-un nou „giratoriu” al Guvernului! VARIANTE…
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.