Economic

Detalii despre scandalul suspendării investiției Airbus de la Ghimbav

 

Știrea că Airbus a decis să ia în calcul suspendarea finalizării fabricii de elicoptere de la Ghimbav, deși a investit aici 10 milioane de euro (Detalii aici: BRAȘOV. Airbus Helicopters renunță la proiectul din BRAȘOV. „Din nefericire, nimic nu s-a întâmplat. IAR s-ar fi putut dezvolta pentru câteva zeci de ani”), i-a surprins neplăcut nu doar pe brașoveni. Airbus este principalul partener al României în domeniul aeronautic, generând, direct și indirect, peste 6.000 de locuri de muncă, prin Airbus Helicopters (cu Airbus Helicopters Romania și Airbus Helicopters Industries), Premium Aerotec (în Brașov) și Airbus Defence and Space in Romania (în București).

Olivier Michalon, senior vice-president al companiei și șef pe regiunea Europa, a declarat că motivul este dezinteresul guvernanților de la București: compania a început, în 2016, investiția de la Ghimbav, destinată să custmizeze și să echipeze cu echipamentele militare necesare elicoptere multirol H215M (foto), primind, în 2017, de la guvernanți, promisiunea că statul român va veni cu o comandă care să permită lansarea producției și dotarea armatei cu elicoptere moderne (cele existente începând să-și atingă limita de vârstă). Până în prezent, însă, nu s-a întâmplat nimic în acest sens.

Într-un interviu pentru ziare.com, directorul general al Airbus Romania, Georges Durdilly, afirmă că o comandă minimă de la care producția poate începe este de 16 elicoptere, iar România ar trebui să fie, conform promisiunii, primul cumpărător, ulterior țara noastră putând deveni exportator.

„Dacă vrem să producem elicoptere, trebuie să începem pregătirile cu măcar trei ani înainte. Din acest motiv, noi am încercat să explicam Guvernului de ce avem nevoie de comenzi. Situația politică este… așa cum este, dar de planificare tot este nevoie. Iar în proiectul IAR 215M nu e vorba numai despre construcție de elicoptere. Ar exista și impact social, și educațional (n.n. – Airbus a început în 2016 un parteneriat cu Colegiul Tehnic Transilvania Brașov, prima promoție de aernautică urmând să absolve anul viitor). Ba și unul politic, daca proiectul ar fi un succes”, afirmă Durdilly, concluzionând: „Cand ești pilot, e important să te poți baza pe un partener de încredere, care să îți ofere suport în misiune, pe care să te poți baza. Acel suport nu trebuie să lipsească, iar Airbus deja și-a exprimat dorința clară de a face un transfer de tehnologie în România. În acest caz, un elicopter ca H215 ar fi produs de IAR, entitate de stat. Suportul ar fi asigurat în următorii 20-30 de ani”


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button