Economic

Consiliul Concurenţei a lansat oficial „Monitorul preţurilor carburanţilor”

 

Consiliul Concurenţei a lansat, astăzi, în mod oficial, „Monitorul preţurilor carburanţilor”, o platformă online care le permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către marile reţele de distribuţie a carburanţilor auto.

„Accesând gratuit acest comparator de preţuri, consumatorii pot afla care sunt cele mai apropiate benzinării, localizarea geografică şi serviciile oferite de acestea, precum şi preţurile practicate. Astfel, aceştia au posibilitatea de a alege, având la îndemână informaţii importante cu privire la oferta existentă pe piaţă în zona geografică de interes. În acest fel se va stimula concurenţa, atât prin preţ, cât şi prin serviciile oferite de companiile implicate în comercializarea cu amănuntul a carburanţilor auto”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, la evenimentul de lansare.

Scopul principal al platformei este uniformizarea preţurilor la un nivel mic.

„Am avut o cooperare foarte bună din partea companiilor implicate, ceea ce ne-a uşurat activitatea. Vrem să facem mai uşor pentru conducătorii auto să identifice staţiile din proximitate lor sau de pe traseul lor, care le oferă combustibilul la preţul cel mai mic. Variaţiile de preţ nu sunt mari nici între lanţuri, dar ele există şi există şi între staţiile aceluiaşi lanţ. În timp, acest lucru va duce la o convergenţă a preţurilor în jos, adică cei care practică preţuri mai mari să le reducă cu câteva procente. Vrem să punem o presiune asupra preţului vânzărilor cu amănuntul”, a explicat oficialul.

„Monitorul preţurilor carburanţilor” este valabil atât sub formă de aplicaţie web, cât şi ca aplicaţie mobilă (IOS şi Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play. Platforma afişează preţurile pentru carburanţii standard şi premium (benzină şi motorină) practicate în staţiile companiilor OMV Petrom, Mol, Rompetrol, Lukoil, Socar şi Gazprom din România, oferind multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.

La sfârşitul lunii decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a semnat un contract în valoare de 1,42 milioane de lei cu firma Maguay pentru realizarea aplicaţiei.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button