Ce profit a avut Dan Air (și) cu Aeroportul Brașov / Ion Țiriac, în pierdere

Ce profit a avut Dan Air (și) cu Aeroportul Brașov.
O analiză Economica.net a evidențiat faptul că 2023 a fost un an fast pentru destule din companiile aeriene înregistrate în România. Acestea și-au sporit afacerile după perioada de pandemie.
Ce profit a avut Dan Air (și) cu Aeroportul Brașov
De exemplu, potrivit sursei citate, companiei Dan Air, deținută de Dan Iuhas, care a operat zboruri de pe Aeroportul Brașov încă de la inaugurarea acestuia (15 iunie 2023), până spre finalul anului trecut, când s-a mutat la Bacău, i-a mers bine. A încheiat 2023 cu afaceri de peste 100 de milioane de lei, în creștere cu 132% față de rezultatul din 2022. Profitul net a crescut și el, cu aproape 200%, la peste două milioane de lei.
Se știe, unele curse Dan Air de pe Aeroportul Brașov au fost marcate de întârzieri semnificative. De asemenea, orarul de zbor a fost modificat chiar și de pe o zi pe alta, compania confruntându-se cu reclamații din partea clienților nemulțumiți.
În schimb, Ion Țiriac – care deține compania aeriană ce-i poartă numele – a realizat cu aceasta afaceri de 31,37 de milioane de lei, în ușoară scădere față de 2022, atunci când bilanțul a fost de 31,71 de milioane de lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor și centralizate de Economica.net. Cu 33 de angajați, firma a marcat o pierdere de șapte milioane de lei.
De remarcat și faptul că trei dintre cele mai mari companii aviatice din România nu și-au publicat bilanțurile pe 2023 la Ministerul Finanțelor. Este vorba de TAROM, a statului român, HiSky și Animawings.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.







Pana cand nu se va rezolva problema NeoSecurismului de la Romatsa,Aeroportul Brasov va fi o Cenusareasa.Apoi,pentru cei care stiu doar sa tap “Book Now” pe smartphone,trebuie sa tina cont ca aviatia comerciala este o afacere,NU pomana.Un 737 sau 320 roade vreo 3200 L. de combustibil/ora de zbor.Tona e cam 1800 $ (aproape dublu ca acum 10 ani).Insa,apoi se adauga o lista INFINITA de cheltuieli.Si daca nu iese suma stabilita / ora / cap de vita furajata,ADIO zbor,tati cu mami +plod ! Toata ziua trec avioane pe deasupra noastra (Emirates,Lufthansa,Air France,British Air,Qatar Airlines,Qantas,KLM,UPS,DHL,etc),dar cati stiu ca exista o taxa de survol,care acum e cam de 60$ /100 nm.Deci,dincolo de “Corneliii, hai odatâ,ca pliacă și ni așteaptâ patroana la Roma,bre ! …Normal,ca pi Ciampino,ca Fiumicino nu-i pintru noi”,e o placinta groasa & taaaare inselatoare, zambareata la look,dar foarte amara la gust pentru cei cu smartphone-ul la kr.Si va mai mirati că-n fiecare afurisita de secunda low cost-urile trag tepe ?