Ce probleme rezolvă un software CRM (Customer Relationship Management)
Pentru majoritatea managerilor și proprietarilor de firmă din România, termenul de CRM este încă destul de puțin cunoscut. Traducerea acronimului, Managementul Relațiilor cu Clienții, nu ajută foarte mult la găsirea răspunsului la întrebarea: ce este un CRM? Termenul pare scos dintr-un manual de PR și s-ar putea referi la o varietate de aspecte ale relației cu clienții.
Dar în spatele acronimului nu se ascunde un simplu concept teoretic, ci un instrument foarte practic, pe care îl pot folosi IMM-urile pentru a face mult mai mult decât să păstreze legătura cu clienții. Un software CRM optimizează întreaga activitate a unei echipe de lucru, reduce timpul pierdut cu activitățile rutiniere și contribuie la creșterea randamentului și a veniturilor.
Pentru firmele mici și mijlocii care vor să facă pasul spre alt nivel de performanță, o dată ce volumul de muncă și echipa cresc, devine mult mai dificil să țină activitatea sub control. În acel moment apar primele semne că s-ar putea să fie nevoie de un CRM:
Intervalul dintre cererile de ofertă și răspunsul la ele devine prea mare. Se pierd clienți din cauza acestor întârzieri.
Se rătăcesc date importante, facturi sau comenzi.
Se pierde mult timp cu activități repetitive (emitere facturi, contractare ș.a.), mai degrabă decât cu unele productive.
Nu există o viziune asupra întregii activități. Se remarcă fluctuații în activități și venituri, dar managementul nu găsește explicațiile și nu are instrumentele potrivite pentru raportare.
Informațiile nu sunt centralizate. Datele despre anumiți clienți rămân blocate doar la un membru al echipei. Dacă acesta lipsește, apar problemele.
Unele sarcini sunt permanent în întârziere și deadline-urile sunt frecvent depășite.
Este greu să se determine pe ce canal de marketing au venit oportunități și clienți.
Așadar, un CRM nu este limitat doar la activitatea de vânzări, ci poate fi utilizat de mai multe departamente:
Marketing – se poate urmări traseul clienților de la click până la conversie. Se poate vedea sursa fiecărui lead și se pot trimite email-uri în masă către baza de date cu lead-uri.
Customer service – problemele și solicitările clienților sunt centralizate și repartizate eficient către membrii echipei.
Facturare și contractare – generarea și trimiterea de facturi, oferte și contracte se poate automatiza complet.
Vânzări – se definește un pipeline de vânzări, se organizează fiecare etapă din procesul de vânzare și se poate evalua oricând performanța
Account management – toată activitatea cu clienții se administrează dintr-un sistem centralizat.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.