Ce înseamnă influencer și cum te poate ajuta online-ul să pornești pe această cale
Termenul de influencer apare menționat tot mai des în mass-media, fiind o realitate a momentului în special în zona de marketing și publicitate. Companiile de toate tipurile, în special cele din retail, caută să se asocieze cu astfel de influenceri pentru a putea câștiga încrederea publicului în anumite chestiuni sau pentru a atrage pur și simplu atenția consumatorilor. Influencerii pot avea un rol și în zona politică, precum și în economie și administrație. Anumite decizii pot fi influențate de către liderii de opinie, acești influenceri moderni care în prezent nu mai sunt neapărat jurnaliști și nici măcat vedete în sensul convențional al cuvântului.
Cine și cum poate fi influencer? Oricine, atât timp cât câștigă un public care se asociază în mod constant cu opiniile sale și care are încredere în demersurile inițiate de acesta. Desigur, se poate ca un influencer să aibă o putere mai mică sau mai mare, nu toți sunt de același nivel. Însă cert este că un jurnalist, un blogger sau o vedetă nu este neapărat influencer. Altfel spus, nu orice persoană publică, larg cunoscută maselor, are și statutul de influencer asigurat.
În trecut, pentru a fi influencer, aveai nevoie de obicei de a fi vedetă la TV și de a te exprima cât mai mult în mass-media. Acum, în epoca digitală, online-ul face regulile jocului. Desigur că jurnaliștii și persoanele care apar la TV au un avantaj din start grație notorietății asigurate de aceste canale media, însă statutul de influencer se câștigă în mod special în urma unei activități cât mai dense pe internet. Există și multe exemple de influenceri care s-au născut pur și simplu online din punct de vedere al apariției acestui statut. Au pornit de la zero, au câștigat fani online prin interacțiune și opinii, prin gesturi și recomandări.
Dacă vrei să pornești pe această cale și să speri în viitor la mult râvnitul statut, ai nevoie de un blog, de un vlog și de cât mai multă prezență în general pe rețelele de socializare. Blogul trebuie să aibă în mod obligatoriu domeniu propriu (.ro sau .com) și găzduire web cât mai bună, de la o firmă de încredere. Deja este bine cunoscut faptul ca romanii sunt foarte buni la IT, deci o varianta ar fi chiar o firma romaneasca de incredere. Este nevoie de hosting stabil capabil să permită chiar și fluxuri mari de vizitatori în anumite momente, oscilațiile de trafic fiind foarte des întâlnite atunci când se propagă articole sau postări video pe rețelele sociale. Mai departe, este nevoie de conturi de Facebook, Instagram și YouTube. Pentru a atrage tinerii, postările video sunt de maximă importanță.
Pentru a fi influencer, trebuie să faci valuri în mediul online, în mod natural și pozitiv. Cel mai probabil, drumul va fi lung, nu vei putea realiza lucrurile peste noapte. Vei avea nevoie de o identitate clară, conturată și pe alte canale, în timp – de preferat și în audio-vizual. Foarte importantă este și prezența offline la evenimente, conferințe și alte astfel de adunări unde vei interacționa cu alte persoane, inclusiv cu influenceri care îți pot transfera, în timp, din nivelul lor de autoritate. Trebuie să arăți consecvență pe calea ta, să reușești să câștigi încrederea unui anumit public și să ai păreri clare despre anumite subiecte ale momentului. Nu există o rețetă clară, însă cu siguranță datele de mai sus trebuie validate.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.