Economic

Braşovenii au intrat în febra pregătirilor pentru sărbătoarea de Crăciun. Pentru brad, cozonaci şi cadouri ei scot din buzunare câteva sute de lei

 

În această perioadă, Braşovul este un oraş din ce în ce mai animat, semn că oamenii au intrat în febra pregătirilor pentru sărbătoarea de Crăciun. Străzile sunt mai aglomerate ca niciodată, oamenii sunt tot mai grăbiţi, iar magazinele lucrează la foc continuu pentru a satisface toate cerinţele clienţilor. Cozile se formează cu repezeciune, iar nerăbdarea este tot mai mare.

Majoritatea braşovenilor cu care am discutat spun că au alocat în 2018 pentru toate cumpărăturile destinate Crăciunului câteva sute de lei. Bradul, cozonacii şi cadourile nu lipsesc de pe nicio listă, iar oamenii sunt dispuşi să cheltuiască oricât pentru a avea cele mai bune produse pe masă şi în casă. Dacă la unii, bugetul este puţin mai mare ca anul trecut, la alţii acesta se menţine la acelaşi nivel ca în 2017.

„De obicei, familia noastră face cumpărăturile de Crăciun încă de la începutul lunii decembrie. Niciodată nu cumpărăm mai mult decât consumăm pentru că nu vrem să aruncăm banii pe fereastră. Până acum, am cumpărat bradul, decoraţiunile, produsele alimentare de care avem nevoie şi am cheltuit în jur de 350 de lei. Mai avem de cumpărat cadourile şi am cam terminat. Nu trebuie uitat că noi preparăm acasă unele produse şi ieşim mai ieftin”, ne-a povestit doamna Maria.

Preţurile produselor depind foarte mult, însă, de locul de unde sunt achiziţionate, supermarket sau magazin de proximitate, şi de cantitatea în care sunt cumpărate.

Prioritățile momentului

Bradul este personajul principal al acestor zile, iar sărbătoarea de Crăciun nu poate fi concepută în lipsa lui. De altfel, în România s-a creat o adevărată controversă în ceea ce îl priveşte, între cei care susţin că acesta trebuie să fie neapărat natural, şi cei care spun că ar fi preferabil unul artificial. Cert este faptul că, indiferent dacă este natural sau artificial, toţi vor să îl aibă în casă.

Braşovenii care nu au un buget foarte mare preferă să îl cumpere din piaţă, unde preţurile nu sunt atât de piperate, şi cei care dispun de o sumă consistentă îl iau din supermarket.

„În fiecare an, noi cumpărăm brad natural de Crăciun. Preferăm să simţim mirosul de brad în casă, la fel ca şi pe cel de portocale. Dintotdeauna am asociat sărbătoarea Crăciunului cu aceste elemente. Am găsit un brad la 80 de lei şi suntem foarte mulţumiţi de preţ, mai ales că anii trecuţi am achitat între 127 şi 129 de lei. Deci, am plătit mai puţin”, ne-a spus domnul Dorin.

Tot mai mulţi braşoveni cumpără bradul de Crăciun din magazine, în detrimentul celor din pieţe, poate şi pentru că acestea le oferă posibilitatea de a-l returna după încheierea sărbătorilor şi a primi o compensaţie pentru ca să nu fie aruncat pe stradă sau în faţa blocului.

Dacă mai adăugăm şi faptul că în magazin se găsesc toate cele necesare împodobirii bradului înţelegem de ce acesta câştigă teren. Un set de globuri poate costa între 39 şi 58 de lei, iar bomboanele de pom – 12 lei. La toate acestea, trebuie adăugaţi cozonacii şi cadourile care mai scot alte sume consistente din buzunarul braşovenilor.

Buget consistent pentru produse alimentare

O parte semnificativă a bugetului pentru sărbătorile de iarnă este destinată cumpărării produselor alimentare și nealimentare, arată studiul „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de Mednet Marketing Research Center. Astfel, locuitorii din mediul urban vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 766 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetice, ornamente etc.) 468 lei.

„Persoanele care vor pleca de sărbători în excursii/călătorii, sunt dispuse să aloce un buget mai mare decât cel din 2017 (835,52 lei în 2018 comparativ cu 818,64 lei în 2017). De asemenea, pentru ieșirile la restaurant/în oraș, respondenții au mărit suma alocată față de anul trecut, păstrând un trend ascendent al acestor cheltuieli (312,04 buget mediu în 2018 față de 299,88 lei buget mediu în 2017)”, subliniază studiul.

În 2018, procentul celor care intenționează să ofere cadouri de Sărbători (Crăciun și Revelion) este de 95%, cele mai căutate produse fiind articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte, dulciurile sau jucăriile. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, în special, membrii familiei. În ceea ce privește bugetul pentru cadouri, suma alocată este în creștere de la an la an (628,52 lei în 2018 față de 610,74 lei în 2017).

„Anul acesta, puțin peste o treime dintre respondenții din mediul urban și-au exprimat intenția de a cumpăra un brad natural de Crăciun. Cei mai mulți dintre cei care nu vor cumpăra un brad natural (50,1%) își motivează decizia prin faptul că au deja unul artificial, în timp ce alţi 5,8% nu vor împodobi brad”, menționează cercetarea.

Studiul a fost realizat online pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban în perioada 23 – 29 noiembrie 2018. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 810 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button